«سکوت» نگارخانه بهارک را فرا می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳

«سکوت» نگارخانه بهارک را فرا می‌گیرد

نمایشگاه مجموعه عکس‌های فرزاد جمشیددانایی در قالب نمایشگاه انفرادی «سکوت» در ژانر عکاسی صحنه در نگارخانه بهارک برپا می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، نمایشگاه انفرادی عکس فرزاد جمشید دانایی به نام «سکوت»، ساعت ۱۶ روز جمعه، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل پوشش دستکش و ماسک در نگارخانه بهارک افتتاح خواهد شد.

طراحی پوستر این نمایشگاه را سپهر کشفی اصل طراح گرافیک جوان کشور بر عهده داشته که تاکنون، پوستر رویدادهای متعددی را طراحی کرده است.

نمایشگاه انفرادی عکس «سکوت» در ژانر عکاسی صحنه و در شاخه تئاتر، نخستین نمایشگاه انفرادی فرزاد جمشیددانایی در حوزه عکاسی به شمار می رود که پیش از این، سابقه شرکت در چندین نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی در نگارخانه‌های مختلف را داشته است.

در بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است: «وقتی کلمات واضح نیستند، من باید روی عکس ها تمرکز کنم. وقتی تصاویر هم کافی نیستند، باید با سکوت خشنود شوم. اَنسل آدامز (Ansel Adams)

در هیاهوی گفتگوهای بازیگران روی صحنه، لحظات سکوت وجود دارد که هر کدام، معانی متفاوتی را به ذهن متبادر می سازند: اشتیاق، اضطراب، اعتراض، خفقان، ترس و حتی مرگ.
رساترین سکوت های روی صحنه در نمایش های سال های اخیر برگزیده شده است تا در فقدان کلمات، سکوت در قالب تصویر به سخن درآید.»

فرزاد جمشیددانایی، عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، عضو انجمن صنفی سراسری عکاسان تئاتر ایران و همچنین، عضو هیات مدیره کانون عکس اندیشه (فرادید) است و با گروه های نمایشی مختلف در مقام عکاس گروه نمایشی همکاری دارد.

«سکوت» ساعت ۱۹ روز چهارشنبه، ۳ آذر ماه ۱۴۰۰ پس از ۶ روز به فعالیت خودش خاتمه خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه بهارک در میدان ونک، ده ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است