«فرش پرچم» منقوش به نام سرور شهیدان رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷

«فرش پرچم» منقوش به نام سرور شهیدان رونمایی شد

«فرش پرچم» منقوش به نام سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، آیین افتتاحیه «فرش پرچم» منقوش به نام سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امروز ۲۲ شهریور در سالن ٨ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

این «فرش پرچم» که توسط مجموعه سرای ابریشم تهیه شده در ابعاد ۷*۳ و با بیش از یک میلیون و پانصد هزار گره در هر متر مربع توسط هنرمندان کشورمان در مشهد اردهال بافته شده است همزمان با افتتاح یازدهمین نمایشگاه فرش در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور برخی چهره های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی از آن رونمایی به عمل آمد.

محمد مهدی روحانی مدیرعامل مجموعه سرای ابریشم درباره فرش پرچم امام حسین (ع) گفت: این فرش نفیس برای نخستین بار در ایران با این ابعاد و با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گره بافته شده است که ما نظیر آن را در ایران نداریم و یکی از ریز بافت ترین فرش هایی است که در  حال حاضر در بازار ایران توسط هنرمندان کاشانی کشورمان بافته شده است.

وی افزود: هدف ما در بحث بافت این فرش به غیر بُعد فرهنگی که اصالت ایرانی را به دنیا می شناساند، نیت و ارادت خالصانه ما به ساحت مقدس امام حسین (ع) است که دوست داشتیم در این ایام محرم، این بار به صورت یک کار فرهنگی نشان دهیم و با تعاملی که با ستاد عتبات عالیات داشتیم قرار است این فرش پرچم منقوش با نام اباعبدالله به کربلا و حرم امام حسین (ع) اهدا شود.

روحانی تاکید کرد: هنر گویاترین زبان برای بیان زیبایی معنوی است در این راستا فرش به واسطه روح و جانی که در آن است می تواند بهترین مسیر برای تبلیغ زیبایی شیعی باشد. در ضمن فرهنگ عاشورا و امام حسین امری نیست که در گذر زمان فراموش شود، بنابراین اثری که در آن نام امام حسین منقش باشد جاودانه خواهد بود.

وی اضافه کرد: تابلو فرشی که امروز افتتاح شد تنها کار ما در عرصه هنر دینی نیست زیرا چهار سال پیش، بزرگترین تابلو فرش جهان با عنوان من عاشق محمدم را بافتیم که بازخورد خبری فراوان داشت. در ادامه نیز امیدواریم تابلو فرشی با یاد و نام امام رضا ببافیم و آن را به بارگاه حرم رضوی اهدا کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه هنر ایرانی را باورهایش به شریعت از دیگر هنرهای موجود در جهان جدا خواهد کرد گفت:  از مسئولان دولتی تنها یک خواهش دارم آن هم اینکه با فراهم کردن شرایط آرام در اقتصاد موقعیتی فراهم آورند تا هنرمندان و صنعتگران بتوانند به راحتی کارهای مورد نظرشان را خلق کنند.

الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در سخنانی کوتاه درباره این تابلو فرش گفت: امیداورم همه هنرمندانی که در عرصه عاشورا کار می کنند هنرشان ماندگار باشد به خصوص هنرهایی که وام دار عاشورا هستند، چراکه این قبیل آثار این امکان را فراهم می آورد تا ما همیشه به یاد امام حسین باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: هنرمندان ایرانی با عشقشان کار عاشوایی می کنند، اما ما مسولان هم هر کمکی از دستمان برآید برای حمایت از آثار عاشورایی انجام می دهیم.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است