هنگامه مفید چراغ نمایش «رختشورشاه» را افروخت/ در این شرایط سخت شما را می‌خندانیم

به گزارش صبا، نمایش «رختشورشاه» به کارگردانی علی یدالهی با حضور هنگامه مفید هنرمند تئاتر و تئاتر عروسکی، خانواده مفید و صمیمی مفخم اجرای رسمی خود را شب گذشته 25 آبان ماه 1400 در تالار محراب آغاز کرد. در این مراسم هنگامه مفید با قدردانی از حضور جواد انصافی و تلاشی که علیرغم همه مشکلات و دشواری ها برای هنر نمایش ایرانی و به خصوص سیاه بازی انجام داده گفت: می‌دانم در این دو سال با همه دشواری ها چقدر تلاش کردید. آقای انصافی سرمشق همه ما و به خصوص نسل جوان تئاتر ماست.

این کارگردان و نویسنده تئاتر درباره علی یدالهی نیز گفت: به یدالهی و کارهایش اعتماد دارم و سالهاست که با هم دوستی داریم هر دفعه به هم قول همکاری دادیم و نشد. سزاوار این صحنه هاست که شما در آن اجرا داشته باشید و مردم را دلخوش و متفکرتر کنید.

شاعر مجموعه «خونه مادربزرگه» با بیان این مطلب که مسلما همه چیز در نمایش سیاه بازی خنده و شادی نیست، بیان کرد: نمایش شما فقط یک نمایش کمدی نیست بلکه تفکری است که از اندیشه نویسنده های بزرگ در آمده تا به دل مردم بنشیند.

کارگردان مجموعه عروسکی «سوتک و توتک» با افروختن شمع شب چراغ نمایش آرزو کرد: انشاالله که چراغ اجرای نمایشتان روشن باشد و  چراغ دلتان روشن باشد.

علی یدالهی کارگردان نمایش «رختشور شاه» نیز با ابراز خوشحالی از این که افتتاح نمایش اش با سالگرد بیژن مفید کبیر متقارن شده است گفت: از همه تماشاگران و حاضران در این مراسم سپاسگزارم  واقعا شرایط سختی است و خوشحالم که با همه دشواری به تماشای نمایش ما می نشینید.

کارگردان نمایش «بلبل سرگشته» درباره اجرای اثر جدیدش گفت: نمایش را دو سال قبل برای جشنواره نمایش های آیینی و  سنتی آماده کردیم و از آن زمان چهار بار نوبت اجرا گرفتیم و به خاطر شرایط کرونا عملی نشد به خاطر تعهدی که به مخاطبانمان داریم در این زمان کار را روی صحنه آوردیم.

کارگردان نمایش «عفریته ماچین» ادامه داد: هنرمندان تئاتر کمدی یک تعهد حرفه ای نسبت به مردم دارند و آن این است که در شرایط دشوار خنده و شادی بیاورد. در این زمان است که مردم ما به خنده، شادی و امید نیاز دارند. امیدوارم که از کار خوشتان بیاید.

کارگردان نمایش «کلاغ بلا توپ طلا» در بخش دیگر صحبت هایش گفت: اولین کار حرفه ای سیاه بازی ام «مواظب کلات باش» را با کارگردانی داوود فتحعلی بیگی در این سالن بازی کردم و اصلا فکرش را نمی کردم که بعد 20 یا 25 سال افتخار این را داشته باشم که استاد انصافی در نمایشی که در این سالن اجرا میکنم بازی کند.

 جواد انصافی یکی از بازیگران این رویداد با لباس و گریم اجرا وارد سالن شده و قطعه آوازی را خواند و گفت: تلاشمان بر این است که یک شب شاد داشته باشید. یک ذره با هم بخندیم، گل بگوییم و بشنویم. این کار واقعا کار استثنایی بود قبلا با یدالهی کار کرده بودم و در کارهای هم بازی کرده بودیم ولی این کار واقعا استثنایی بود و هر لحظه از آن لذت می بردم.

این بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و تئاتر سنتی ایرانی درباره علی یدالهی افزود: یدالهی جوان است و فکرهای نویی دارد که می تواند تحولات خاصی بوجود بیاورد. با همه احوالی که کرونا گرفته بود و حال نزاری داشت اما مدام با هم تماس داشتیم و دغدغه این را داشت که نمایش روی صحنه بیاید.

علی یدالهی در پایان در تکمیل صحبت هایش گفت: کرونا گرفتم، رفتم و برگشتم. به عشق مردم و شاد کردن مردم برگشتم. در آن دنیا به من  گفتند که وظیفه داری این را به همه بگویی. مرگ به من ثابت کرد و با صدای بلند گفت زندگی بزرگترین شوخی کائنات است. انشاالله که همیشه از این شوخی لذت ببرید.

نمایش «رختشورشاه» هر روز غیر از شنبه ها در سالن استاد جعفر والی مجموعه تئاتر محراب ساعت 19 روی صحنه است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

انتهای پیام/