تئاتر ارزشمندست از آن بی‌تفاوت نگذریم/ قصه مردمی که ارباب و زنش را کشتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۹
زهرا کتیرایی در گفتگو با صبا:

تئاتر ارزشمندست از آن بی‌تفاوت نگذریم/ قصه مردمی که ارباب و زنش را کشتند

کارگردان نمایش «اسب قاتلین» از مراحل تمرین تا احرای این اثر در پردیس تئاتر شهرزاد گفت.

زهرا کتیرایی کارگردان نمایش «اسب قاتلین» که از ۱۲ الی ۲۸ آبان در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا عنوان کرد: فضای این نمایش تلفیقی از رئالیسم، اکسپرسیونیسم و سوررئالیسم است که به شیوه روایی اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش درباره داستان این اثر توضیح داد: «اسب قاتلین» داستان مردمی است که به دلیل احساس خطر از دست شورشیان، نقشه قتل ارباب و همسرش را می‌کشند و در ادامه با چالش‌هایی که پیش می‌آید روبرو می‌شوند.

او افزود: نمایشنامه لازمان و لامکان است و کشور و زمان خاصی ندارد.

کتیرایی درباره تمرین‌ها و روند اجرای کار گفت: از اواخر تیر ماه ۱۴۰۰ تمرین های کار شروع شد و  در مدت زمان تمرین ها به علت بیماری چند نفر از بازیگران در روند تمرین وقفه افتاد ولی خوشبختانه با همکاری و همراهی دیگر دوستان پس از چهار ماه با وجود شرایط کرونا به اجرا رسیدیم.

این کارگردان تئاتر استقبال مخاطبان را معمولی دانست و مطرح کرد: علاوه بر شرایط ایجاد شده بر اثر ویروس کرونا نبود کار ما بازیگر چهره ندارد و قطعا تاثیر گذار است ولی به طور کلی راضی بودم.

او با اشاره به آثار قبلی خود عنوان کرد: اولین اثر نمایشی من «ملکه فرانسه» تورنتو وایلدر با ترجمه حسن ملکی بود که خرداماه همین امسال در تماشاخانه مهرگان روی صحنه رفت.

کارگردان نمایش «اسب قاتلین» اظهار کرد: رشته تحصیلی من ادبیات نمایشی است و بر این اساس نمایشنامه‌های زیادی نوشته ام ولی فعلا قصد به صحنه بردن آنها را ندارم.

زهرا کتیرایی در پایان عنوان کرد: تئاتر هنر ارزشمندی است ولی متاسفانه خیلی بی تفاوت از آن می‌گذرند. این هنر هزینه بالایی دارد و کاش مدیران و مسئولان مرتبط کمی بودجه برای اجراها در نظر می‌گرفتند و سالن‌ها نیز بیشتر با هنرمندان کنار می‌آمدند.

علی پیله‌ور، یاشار خمسه، آرمین افتخارزاده، نوشین سرکوبی، مرتضی حفار، امیرحسین صفارپور، احمدرضا نورالهی، زهرا کتیرایی، تیرداد حاتمی، شبنم فرجی و مرتضی فرجی در نمایش اسب قاتلین به ایفای نقش می پردازند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000