معرفی داوران بخش فیلم پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱

معرفی داوران بخش فیلم پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند

با اعلام دبیرخانه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند، داوران بخش فیلم این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، با اعلام دبیرخانه این جشنواره بهروز افخمی، ابوالقاسم ناصری، وحید چاووش، مهدی آزادی و الهه نوبخت به عنوان داوران بخش فیلم پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند.

بهروز افخمی

افخمی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، تدوینگر  فعالیت هنری خود را با تولید فیلم‌های کوتاه آغاز کرد و با حضور در پروژه تولید فیلم «زیر باران» به کارگردانی سیف‌الله داد برای نخستین بار فعالیت در عرصه فیلمسازی حرفه‌ای را تجربه کرد. از جمله افتخارات بهروز افخمی می‌توان به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و دومین دوره جشنواره ملی فیلم فجر، دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی و دومین دوره جشنواره ملی فیلم فجر، کسب جایزه هیات داوران بهترین کارگردانی از بیست و دومین دوره جشنواره ملی فیلم فجر و دریافت تندیس زرین بهترین فیلمنامه از دومین دوره جشن خانه سینما اشاره کرد.

ابوالقاسم ناصری

ناصری مستندساز و تهیه‌کننده  از سال ۱۳۷۸ وارد تلویزیون شد و فعالیت خود را به عنوان دستیار تهیه‌کننده، نویسنده و محقق آغاز کرد. او در ادامه بیش از ۱۰ فیلم مستند ساخت. ناصری حوزه مدیریت در تلویزیون را نیز از سال ۱۳۸۵ تجربه کرد و بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ مدیر گروه انقلاب و دفاع مقدس مرکز مستندسازی سیما بود. مدیر گروه فرهنگ و تاریخ شبکه دو، مدیریت گروه مستند شبکه دو و مدیر گروه مستند شبکه یک از دیگر فعالیت‌‌های او در جایگاه مدیریتی در تلویزیون است. وی اکنون مدیر تولید شبکه مستند است.

وحید چاووش

چاووش کارگردان و مستندساز از سال ۱۳۷۴ در حوزه‌های مختلف تولید فیلم مستند مشغول به فعالیت بوده و تاکنون تهیه‌کنندگی و کارگردانی بیش از ۴۰ عنوان فیلم مستند را بر عهده داشته است. چاووش  بیشتر با ساخت مستندهای مرتبط با دفاع مقدس همچون «نیست اما هست» و «سقف آسمان» و کسب جوایز مختلف از جشنواره‌های سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران، جایزه‌ شهید آوینی و جشنواره‌ دفاع مقدس شناخته می‌شود.

الهه نوبخت

نوبخت تهیه‌کننده سینمای مستند است و در زمینه پخش و بازاریابی بین‌المللی سینمای ایران نیز فعالیت دارد. مستند «دلبند» به تهیه‌کنندگی الهه نوبخت در بخش مستند سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در سال ۱۳۹۷ حضور داشت.

مهدی آزادی

آزادی فارغ التحصیل رشته فیلمبرداری سینما از دانشگاه هنر است. او اولین بار با مستند «هزار و یک سیب» وارد حوزه فیلمبرداری مستند شد و طی این سال‌ها به صورت متمرکز و تخصصی به عنوان فیلمبردار در این رشته مشغول است. آزادی با فیلم «لبیک» برنده جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره سینما حقیقت شد و در ادامه با فیلم مستند «A157» نامزد دریافت سیمرغ از جشنواره سی و چهارم فجر شد. تجربه حضور در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی و کسب جوایز ارزشمندی نظیر قورباغه طلایی بهترین فیلمبرداری مستند در سال ۲۰۲۰ از جشنواره معتبر کمرا ایمیج لهستان از دیگر افتخارات اوست.

پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» در بخش‌های فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری آغاز به کار کرده و به زودی با برگزاری مراسم اختتامیه نفرات برگزیده را معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است