فیلم‌نامه‌نویسان کارمند صندوق اعتباری هنر نیستند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
اعتراض انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان به صندوق اعتباری هنر

فیلم‌نامه‌نویسان کارمند صندوق اعتباری هنر نیستند!

انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران طی بیانیه‌ای به روند بیمه اعضای این صنف اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا، انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران طی بیانیه‌ای به روند بیمه اعضای این صنف و شکل تعامل بیمه‌ تکمیلی فیلم‌نامه‌نویسان با صندوق اعتباری هنر اعتراض کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بدقولی‌های مکرر، تأخیر در بازپرداخت هزینه‌های درمانی، قطع بودن بیمه‌ تکمیلی اعضا به مدت تقریباً دو ماه تا اوایل شهریور ماه علی‌رغم دریافت کامل وجه اعلام شده و… فقط گوشه‌ای از نحوه‌ عملکرد صندوق اعتباری هنر است که باعث آزار و رنج مضاعف همکاران دردمند ما شده است.

سامانه‌ بیمانو تنها راه ارتباطی اعضا با صندوق اعتباری هنر است. در روال پیشین فرد مدارک خود را به نماینده‌ صندوق در خانه سینما یا راساً به صندوق اعتباری هنر ارائه می‌کرد و منتظر واریز هزینه‌هایش می‌شد.

اکنون باید مدارک را اسکن و در صفحه‌ بیمانو بارگذاری کرد. حداقل دو هفته طول می‌کشد تا پیامک پذیرش یا عدم پذیرش مدارک به دست اعضا برسد. در صورت پذیرش باید اصل مدارک را ظرف یک هفته به صندوق پستی اعلام شده ارسال کنیم، در صورت عدم پذیرش مدارک، باید دوباره اسکن و ارسال شوند و منتظر پیامک بعدی بمانیم.

در این سیستم نادرست، بیمه‌شونده تبدیل به کارمند صندوق اعتباری هنر شده است و باید بخش بزرگی از وقتش را برای کارهایی صرف کند که در اصل وظیفه‌ کارمندان صندوق اعتباری هنر است.

هدفِ پنهانِ پشت این شیوه، ایجاد تأخیر و خریدن زمان برای پرداخت تعهدات بدیهی صندوق اعتباری هنر است. کمترین بازپرداخت در این مدل کاری دو ماه طول می‌کشد. به بهانه‌ اتوماسیون وقت و عمر بیمه‌شدگان را تلف می‌کنند و زمان پرداخت هزینه‌های درمانی با وقفه‌ای طولانی همراه می‌شود.

هنوز تعداد زیادی از اعضای این انجمن موفق به دریافت وجه درمانی‌شان از دوره‌ بیمه‌ای سال پیش نشده‌اند.

انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان اعتراض شدید خود را به وضع موجود اعلام می‌کند و تردید خود را نسبت به صلاحیت کاری صندوق اعتباری هنر ابراز می‌نماید.

امیدواریم وزیر محترم ارشاد نسبت به این داستان آزاردهنده حساسیت نشان بدهند و راه‌کاری برای حل این بحران هر روزه‌ فیلم‌نامه‌نویسان پیدا کنند.

هیئت مدیره انجمن فیلم‌‌نامه‌نویسان‌ سینمای ایران»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است