میزبان مهمانان کتابخوان در «پرانتز باز» هستیم/ اجرا توسط نیما رئیسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۶
مارال دوستی در گفتگو با صبا:

میزبان مهمانان کتابخوان در «پرانتز باز» هستیم/ اجرا توسط نیما رئیسی

تهیه کننده رادیو نمایش به مناسبت هفته کتابخوانی با اشاره به پخش هر روز برنامه «پرانتز باز» موضوعات شاخص در این برنامه را معرفی کرد.

مارال دوستی تهیه کننده برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش درباره پخش روزانه این برنامه از رادیو نمایش به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا عنوان کرد: روال پخش برنامه «پرانتز باز» تا پیش از هفته کتاب و کتابخوانی در روزهای جمعه بود اما به دلیل مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، «پرانتز باز» به مدت یک هفته و تا ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۶ به مدت یک ساعت روانه آنتن رادیو نمایش می شود.

او با اشاره به اینکه رسالت این برنامه موضوع کتاب و نحوه کتابخوانی افراد شاخص است، بیان کرد: سعی می کنیم نحوه کتابخوانی افراد شاخص در هر شغلی را بررسی  کنیم و با کمک کارشناسان برنامه آن را زیر ذره بین قرار دهیم. البته سعی می کنیم به موضوعاتی که تا به امروز کمتر پرداخته شده اند نیز ورود کنیم؛ مثلا یکی از موضوعات خاص برنامه درباره به فروش رسیدن چندین جلد از کتاب های شاعران شاخص و مهجور ماندن سایر شاعران بود.

دوستی در مورد مجریان «پرانتز باز» اظهار کرد: نیما رئیسی به همراه من اجرای برنامه را برعهده دارد و کتابخوانی حین برنامه با حضور مهمانان ادامه دارد تا از آنها بپرسیم شیوه کتابخوانی آن ها به چه شکل است و دقیقا با پیشنهاد چه کسی کتابخوان شده اند.

تهیه کننده برنامه «پرانتز باز» در مورد مهمانان شاخص روزهای گذشته این برنامه عنوان کرد: مجتبی جباری فوتبالیست کتابخوان و بهرنگ علوی و امیرحسین صدیق از مهمانان کتابخوان در برنامه بودند.

نویسنده و تهیه کننده رادیو نمایش درباره مهمان امروز، سه شنبه ۲۵ آبان ماه  «پرانتز باز» عنوان کرد: موضوع برنامه امروز به شعر بر می گردد و سعی داریم تا با غلامرضا طریقی شاعر غزلسرا به همراه علیرضا بهرامی و شهاب دارابی کارشناسان به همراه نیما رئیسی مجری صحبت کنیم.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که در کنار تهیه برنامه مختص کتاب و کتابخوانی به تازگی چه کتابی را مطالعه کرده است، گفت: به دلیل اینکه زبان پژوه هستم، کتابی در دست دارم که درباره چگونگی پیدایش و از بین رفتگی زبان پهلوی است و البته این کتاب در تاجیکستان گردآوری شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است