می‌توانید با «شب آرام» تعامل کنید/ معرفی کتاب‌های پرطرفدار در «استودیو هشت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
انسیه شمس‌‌اللهی در گفتگو با صبا:

می‌توانید با «شب آرام» تعامل کنید/ معرفی کتاب‌های پرطرفدار در «استودیو هشت»

تهیه کننده شبکه‌های رادیویی صبا و نمایش درباره برنامه‌های روزانه خود در این ۲ شبکه توضیحاتی را مطرح کرد.

انسیه شمس‌‌اللهی تهیه کننده شبکه رادیویی نمایش و صبا در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، درباره برنامه «استودیو هشت» یکی از قدیمی‌ترین برنامه های شبکه رادیویی نمایش عنوان کرد: برنامه «استودیو هشت» یکی از برنامه های قدیمی رادیو نمایش به حساب می آید که از سال ۱۳۹۸ به صورت روتین کار خود را آغاز کرده و  بسیار پرطرفدار است.

او درباره تغییرات ایجاد شده در این برنامه طی سال ها اظهار کرد: تعداد آیتم های نمایشی برنامه «استودیو هشت» را کمتر کردیم و با تغییرات ایجاد شده مانند تلفیق سرگرمی و اطلاع‌رسانی، اتفاق خوبی را رقم زدیم. شکل مجله آنلاین به برنامه دادیم و سعی کردیم در هر بخش هنر و فرهنگ یک آیتم کوتاه داشته باشیم که یکی از آیتم های آن مربوط به اخبار موسیقی است.

او افزود: همچنین به اخبار حوزه فرهنگ و هنر پرداختیم که بیشتر جنبه سرگرمی و بخش طنز آن را برجسته کردیم. در آیتمی دیگر با صفحات مجازی هنرمندان همراه شدیم و در حوزه گردشگری ورود کردیم و آیتمی با نام «شهر فرنگ» به شکل نمایشی ساختیم. البته باید بگویم آیتم‌هایی در برنامه داریم که به شکل ثابت پخش نمی شوند، اما در برنامه‌مان گنجانده ایم تا جنبه سرگرمی آن را بیشتر کنیم.

شمس‌ اللهی در مورد گوینده‌های این برنامه عنوان کرد: گوینده‌های ثابت برنامه نیز نازنین مهیمنی و فرناز رنجبر هستند. امین بختیاری نیز به عنوان بازیگر ما را همراهی می‌کند.

او با اشاره به حضور ثابت مصطفی محمودی به عنوان کارشناس فیلم و تئاتر در برنامه «استودیو هشت» اظهار کرد: محمودی ضمن همراهی ما در برنامه کتاب‌هایی را در زمینه فرهنگ و هنر و در بخش تئاتر به مخاطبان معرفی می کند که طرفداران زیادی دارد. برنامه مان با آیتم زیاد خود مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است و در هر برنامه بازخوردهایی می‌گیریم که برایمان جالب است، چرا که برخی از مخاطبان آمارهایی از برنامه به ما می دهند که نشان از علاقه مندی آنها به «استودیو هشت» دارد.

این تهیه کننده رادیو که سابقه تولید برنامه های انتخابات سیاسی را نیز داشته است در پاسخ به این پرسش که شخصا تا چه میزان اهل کتاب خواندن است، گفت: من اهل کتاب خواندن هستم اما از خودم توقع بیشتری دارم چون نویسنده برنامه‌هایم نیز هستم و تولید محتوا می کنم. ولی در هر حال بعضی وقت‌ها نیاز خواندن کتاب را احساس می‌کنم.

او در پاسخ به این پرسش که چند سال است که به‌ عنوان تهیه‌کننده در رادیو فعالیت می‌کند، عنوان کرد: رشته تحصیلی من به رادیو نزدیک نبود اما علاقه من را به این سمت کشاند و باشگاه رادیویی جوان در بخش استعدادیابی من را به حوزه فرهنگی هنری علاقه مند کرد و حالا حدود ۱۰ سالی است در رادیو فعالیت می‌کنم.

تهیه کننده رادیو نمایش در پاسخ به این پرسش که به غیر از شبکه رادیویی نمایش در چه شبکه دیگری فعالیت می‌کند، عنوان کرد: به صورت جسته و گریخته در رادیوهای دیگر فعالیت می‌کنم مثلاً در شبکه رادیویی صبا در بخش مستند گهگاهی فعالیت کرده ام و در جدیدترین کار برای رادیو صبا، مستندی از زندگینامه رهی معیری ساخته‌ام. «قاصدک» دیگر برنامه شبکه رادیویی صبا است که یک برنامه با محتوای ادبی است و هر روز ساعت ۱۴ پخش می‌شود. باید اشاره کرد که این برنامه کاملا ترانه محور است. در «قاصدک» شعر نو، نثر و متون جذاب را بررسی می کنیم و نسیم رفیعی به عنوان گوینده با ما همکاری می‌کند.

شمس اللهی اضافه کرد: البته من در رادیو نمایش در کنار برنامه‌ «استودیو هشت»، تهیه کنندگی «شب آرام» را هم برعهده دارم.

تهیه کننده برنامه رادیویی «شب آرام» درباره موضوع این برنامه و نحوه پخش آن عنوان کرد: به دلیل مشغله این برنامه را در ۲ شب تهیه کنندگی می‌کنم. «شب آرام»در ابتدا فروردین ماه با امین زندگانی شروع شد اما او به دلیل مشغله و جلسات فیلمبرداری از ما جدا شد. در نهایت پیمان شیخی مجری این برنامه شد. در ابتدا موضوعات روانشناختی مدنظر بود اما موضوعات را عمومی‌تر کردیم و برنامه کاملا تعاملی شد. در واقع مردم نظرات خود را بیان می‌کنند و شیخی صحبت های مردم را تحلیل می کند و حتی خاطرات او مشتریان زیادی پیدا کرده است و مردم نسبت به موضوعات روز برنامه، نظرات خود را بیان می‌کنند.

تهیه کننده برنامه «شب آرام» در پایان درباره فعالیت‌های هنری‌اش خارج از حیطه رادیو عنوان کرد: من یک مونولوگ برای تئاتر به اسم «رومبوک» نوشتم که ترجمه کتاب collapse به معنای در خود فرورفتگی بود. نگارش اولیه در ابتدا به شکل مونولوگ بود اما کاراکتر جدیدی اضافه شد. کار نویسندگی این اثر نیز با من بود اما کارگردانی به شکل مشترک در حال انجام است و هنوز زمان اجرای آن مشخص نیست.

پرنیان مددی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/299/513/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/683/755/500
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500