پویش «کتاب در حرکت» ۵۰۰ جلد کتاب به آسایشگاه کهریزک اهدا کرد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در ادامه پویش «کتاب در حرکت» سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران 500 جلد کتاب به آسایشگاه کهریزک اهدا کرد.
فرناز محمدی معاون اداره فراهم آوری این سازمان با اعلام این خبر گفت: با اهدای این منابع به کتابخانه آسایشگاه کهریزک امکان بهره مندی از لذت مطالعه برای سالمندان حاضر در این مجموعه و سایر افراد فراهم می شود. ضمن اینکه با تحقق این مهم آن دسته از افراد و شهروندانی که منابع فرهنگی و کتاب در اختیار دارند ترغیب می شوند مجموعه خود را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا کنند.

محمدی ادامه داد: از این طریق علاوه بر تکمیل گنجینه ملی ایرانیان در کتابخانه ملی از این کتاب‌ها در امر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و اهدا به کتابخانه‌های سراسر کشور به ویژه مناطق کم برخوردار استفاده می شود. کتاب هایی که به کتابخانه آسایشگاه کهریزک اهدا شده توسط کارشناسان این مجموعه انتخاب شده اند و عموما در حوزه تاریخ به ویژه تاریخ ایران و نیز شعر و ادب فارسی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که کتاب از سوی سازمان به آسایشگاه کهریزک اهدا شده است و این امر تداوم خواهد داشت.

پویش «کتاب در حرکت» با شعار «بخوان و به دیگری بسپار» از سال 1399 توسط اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آغاز شده است و هدف از اجرای این طرح، بهره مندی همه هموطنان در نقاط مختلف کشور از لذت کتابخوانی است.

انتهای پیام/