سه رمان آماده چاپ دارم/ این رمان‌ها می‌توانند تبدیل به کار نمایشی شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۳
حسن هدایت به صبا اعلام کرد:

سه رمان آماده چاپ دارم/ این رمان‌ها می‌توانند تبدیل به کار نمایشی شوند

حسن هدایت گفت که قرار است به زودی سه رمان از او وارد بازار شود البته انتشار آن‌ها به دلیل وضعبت نامطلوب کاغذ به تاخیر افتاده است.

حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره کارهای خود چنین اطلاع رسانی کرد: هم اکنون مشغول نگارش رمان‌ هستم و چاپ رمان‌های قبلی ام به دلیل کاهش سهیمه کاغذ به عقب افتاده است، ولیکن اگر همه چیز به خوبی پیش برود، فکر می‌کنم تا دو ماه آینده سه رمان از من وارد بازار شود.

وی درباره نام رمان‌های خود بیان کرد: رمان اول کاری است که برای بار دوم است که منتشر می‌شود و «وقایع نگاری یک لات چاقوکش» نام دارد. رمانی دیگر با نام «آگراندیسمان» دارم و رمان دیگر «میدان توپخانه» نام دارد.

هدایت در توصیف حال و هوای رمان هایش عنوان کرد: رمان‌هایی که من می‌نویسم عمدتا دو ویژگی دارند؛ ابتدا اینکه قصه‌گو است و نکته دوم اینکه در آنها به تاریخ معاصر پرداخته می‌شود. در واقع در کارهای من تلفیقی از تاریخ و رمان صورت می‌گیرد.

کارگردان سریال «کارگاه علوی» گقت: قصه «آگراندیسمان» درباره عکاسی ارمنی است که در ایام مشروطه در تبریز زندگی می‌کرده و آنچه در زمان ستارخان رخ داده، به عینه مشاهده کرده است. در «وقایع نگاری یک لات چاقوکش» قصه فردی بازگو می‌شود که در دهه ۲۰ و ۳۰ جزو گروه های فشار بوده است. در رمان «میدان توپخانه» نیز همانگونه که از نامش پیداست به آنچه که در این میدان در ابتدای ساخت رخ داده توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه این رمان ها ظرفیت فیلم شدن را دارد، عنوان کرد: قصه‌های این سه رمان به گونه‌ای است که می‌توان از آن نسخه سینمایی یا تلویزیونی درآورد به شرطی‌که فردی علاقه‌مند به این حوزه وجود داشته باشد تا در این زمینه کار کند، البته اینکه آیا خودم می‌خواهم این کار را انجام دهم، باید بگویم با توجه به شرایط فیلمسازی در زمان حال، این امر کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

این کارگردان ادامه داد: اگر این رمان‌ها قرار باشد تبدیل به کار نمایشی شوند، تنها در عرصه سینمای خانگی این امر امکان پذیر است، چون در سینما و تلویزیون شاید بنا به ملاحضاتی فعلا چنین کارهایی امکان جلوی دوربین رفتن، نداشته باشند.

این فیلمساز درباره آخرین کار خود توضیح داد: سال گذشته یک مینی سریال را کار کردم که به صورت محدود پخش شد، متاسفانه در زمان حال شرایط ساخت فیلم یا سریال چندان ربطی به کیفیت ندارد، بلکه آنچه مهم است روابطی است که باید وجود داشته باشد برای همین هم عده‌ای که کار بی‌کیفیت می‌کنند، دائما در حال ساخت اثر هستند.

وی در پایان تاکید کرد: برای سینما چند طرح در دست دارم، اما تا زمانی که شرایط ساخت آن کارها فراهم نشود، وقت خود را به نوشتن رمان اختصاص خواهم داد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است