کتاب و کتابخوانی سوژه برنامه «راه شب»/ نیت کنید تا سعید بیابانکی برایتان حافظ بخواند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۸
محمدحسین خسروجردی با صبا مطرح کرد:

کتاب و کتابخوانی سوژه برنامه «راه شب»/ نیت کنید تا سعید بیابانکی برایتان حافظ بخواند

تهیه کننده برنامه «راه شب» رادیو ایران درباره موضوع جدید این برنامه با عنوان کتاب و کتابخوانی در بامداد دوشنبه توضیحاتی را بیان کرد.

محمدحسین خسروجردی تهیه‌کننده برنامه «راه شب» رادیو ایران در گفتگو با  خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا  درباره موضوع برنامه بامداد دوشنبه ۲۴ آبان بیان کرد:  با توجه به اینکه در هفته کتابخوانی هستیم، موضوع برنامه را به کتاب و کتابخوانی اختصاص دادیم و قصد داریم از مخاطبان برنامه بپرسیم یک اسم و یا تیتری برای کتاب زندگی‌شان انتخاب کنند. مهران حبیبی گزارشگر برنامه هم به سراغ مردم می رود تا درباره کتابخوانی با آن ها گفتگو کند.

او در پاسخ به این پرسش که شخصا چه اسمی روی کتاب زندگی اش می گذارد، عنوان کرد: اگر بخواهم تیتری برای زندگی خودم بگذارم قطعا نام بلندبالایی مانند «پر از فکرهای ناب اما با برنامه» مدنظرم است تا رفته رفته با برنامه ریزی به اهدافم برسم.

تهیه کننده برنامه «راه شب» درباره نحوه انتخاب موضوعات این برنامه گفت: سعی می کنیم در هر هفته اگر تولد یکی از بزرگان شعر و ادب فارسی باشد یا اینکه در حوزه سینما و فرهنگ اتفاق خاصی بیفتد زندگینامه این اشخاص را در برنامه مطرح کنیم، بنابراین در بامداد دوشنبه قصد داریم به زندگینامه نیما یوشیج و رهی معیری بپردازیم و سعید بیابانکی مجری برنامه سعی دارد تا در زمینه زندگینامه این ۲ شخص توضیحاتی جامع ارائه دهد.

خسروجردی ضمن معرفی بخش های مختلف برنامه «راه شب» درباره قسمت های طنز این برنامه اظهار کرد: در بخش های دیگر برنامه سه داستانک داریم که به قصه های کهن می پردازیم. آیتم طنز «آگهی های بازرگانی» را در قالب موضوع برنامه را هم پخش خواهیم کرد و یک بخش طنز به نام «ساز مخالف» با اجرای امیر قربانی و مائده راستی خواهد بود که با موضوع روز برنامه مخالفت می کنند.

او ادامه داد: بخش دیگر برنامه با عنوان «نامه ای به راه شب» است و وحید کمالی زاده در پنج شخصیت در این نمایش بازی می کند و البته در برنامه یک بخش حافظ خوانی هم داریم و از مردم می خواهیم نیت کنند و سعید بیابانکی حافظ خوانی می کند. معمولا بیابانکی در کنار حافظ خوانی به صورت هفتگی یک یا ۲ کتاب با موضوعات مختلف را معرفی می کند.

خسروجردی در پاسخ به اینکه موضوعات هفتگی را چگونه انتخاب می کند، اظهار کرد: ما معمولا برای انتخاب موضوعات هر هفته جستجوی موضوعی می کنیم تا با مناسبت خاصی در هفته موضوع را انتخاب کنیم. حتی از موضوعات مدنظر مردم هم استفاده می کنیم اما در این هفته ترجیح دادیم موضوع را با فرهنگ و ادب پیش ببریم تا در برنامه ما که به شکل مجله برخط است کتاب و کتابخوانی را مورد توجه قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه در برنامه های دیگر خود به موضوع کتاب و کتابخوانی ورود کرده است، گفت: من در برنامه «چوب خند» و برنامه های اقتصادی مانند «گام دوم» به سرانه مطالعه چاپ و نشر کتاب پرداختم و سعی کردم تا هر جایی که ممکن است به این بحث ورود کنم.

تهیه کننده برنامه «راه شب» در پاسخ به این پرسش که به غیر از این برنامه تهیه کنندگی چه برنامه هایی را برعهده دارد, بیان کرد: من هشت سال دستیار تهیه کننده برنامه «راه شب» در شبکه رادیویی ایران بودم اما حدود یک سال و نیم است تهیه کنندگی این برنامه با من است. البته به غیر از این برنامه تهیه کنندگی برنامه طنز «چوب خند» و «ورزش و ایران» رادیو ایران را نیز برعهده دارم.

برنامه رادیویی «راه شب» به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی و اجرای سعید بیابانکی و گزارشگری مهران حبیبی ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه از رادیو ایران پخش می شود.

پرنیان مددی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است