«آغوش» کار جدیدم در حوزه انیمیشن است/ آخرین مراحل ساخت «سمپاش» | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
فرنوش عابدی مطرح کرد:

«آغوش» کار جدیدم در حوزه انیمیشن است/ آخرین مراحل ساخت «سمپاش»

فرنوش عابدی کارگردان انیمیشن موفق «ملکوت» از جزییات ساخت این اثر و وضعیت فعلی انیمیشن در سطح دنیا گفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فرنوش عابدی کارگردان انیمیشن «ملکوت» که جوایز مختلفی را از جشنواره های مختلف دریافت کرده است با حضور در برنامه «بی‌چارچوب» ۲۲آبان ماه شبکه چهار سیما درباره حضور گسترده این انیمیشن در جشنواره های مختلف گفت: تاکنون «ملکوت» در ۲۰۰ جشنواره حضور داشته و توانسته ۷۰ جایزه را از این جشنواره ها دریافت کند.

وی افزود: این انیمیشن در مدت ۱۱ دقیقه، به تهیه کنندگی خودم و مرکز گسترش مستند و تجربی ساخته شده و یک کار ۳D و شبه استاپ موشنی است که امضای خودم را به همراه دارد.

عابدی درباره زمان ساخت این انیمیشن توضیح داد: تقریبا دو سال و نیم ساخت این انیمیشن زمان برد و با یک گروه ۱۰ نفره کار رو جلو بردیم و هزینه ای حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان را به همراه داشت.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که ساخت انیمیشن با صرف هزینه و زمان زیاد کار به صرفه ای است یا خیر، افزود: ساخت انیمیشن ریسک است. در زمانی با ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان و در حال حاضر با ۲۰۰ میلیون می‌توان ساخت یک انیمیشن را به نتیجه رساند.

او درباره قصه «ملکوت» توضیح داد: این انیمیشن قصه یک پیانیستی است که بعد از فوت همسرش، با مرگ معامله ای می کند که دستانش را در ازای جان همسرش به فرشته مرگ ببخشد و درنهایت با دستان جدید که به او اهدا می‌شود، نمی تواند پیانو بزند و دست ها به مرور شیطان درون او را بیدار می‌کنند.

عابدی درباره آخرین مراحل ساخت انیمیشن «سم‌پاش» که یکی دیگر از ساخته های این کارگردان است نیز گفت: این انیمیشن در حال آماده سازی است و هیچ تضمینی برای دیده شدن آن در جشنواره ها وجود ندارد. «سم پاش» روایتی است از یک کره خاکی بدون گیاه.

این انیماتور در پاسخ به اینکه ایران در زمینه انیمیشن حرفی برای گفتن دارد یا خیر، بیان کرد: ما در بحث انیمیشن کوتاه بسیار خوب عمل کرده ایم و کارهای زیادی در این زمینه تولید شده که در جشنواره های مختلف دیده می شوند و جایزه های فراوانی می‌گیرند.

او درباره اینکه چه هدفی را برای آینده فیلمسازی اش در نظر دارد، گفت: شما وقتی در یک رشته ای پله های موفقیت را یک به یک طی می‌کنید، بیشتر در آن غرق می‌شوید، من وقتی در کاری موفق باشم دل کندن از آن برایم خیلی سخت تر می‌شود و در نتیجه کارم برای رسیدن به هدفم که فیلم های لایواکشن است، سخت تر می شود.

عابدی در پایان به ساخت انیمیشن «آغوش» اشاره کرد و گفت: به زودی کار جدیدم که آن هم با شیوه ۳D و استاپ موشن ساخته خواهد شد، کلید می‌خورد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    116/456/613/000
  • بی‌بدن
    29/124/595/500
  • سال گربه
    22/990/893/000
  • آپاراتچی
    4/487/940/000
  • مست عشق
    4/412/845/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/740/683/000
  • پرویزخان
    3/334/649/500
  • نوروز
    3/241/621/000
  • آسمان غرب
    3/219/361/000