مزایای تحصیل در دانشگاه های کانادا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴

مزایای تحصیل در دانشگاه های کانادا

کانادا یکی از امن‌ترین کشورها و بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی می‌باشد. هر ساله بیش از پانصد هزار دانش‌آموز و دانشجوی بین المللی با انتخاب این کشور به سوی آینده‌ای درخشان گام بر می‌دارند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، کانادا بیش از ۵۰۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی دارد که در حال حاضر در برنامه های تحصیلی در سراسر کشور ثبت نام کرده اند. افرادی که تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند نه تنها می توانند از آموزش در سطح جهانی بهره مند شوند، بلکه در مسیری قرار می گیرند که ممکن است به فرصت های شغلی باورنکردنی و اقامت دائم در کانادا منجر شود .در ادامه قصد داریم تا به معرفی دانشگاه های برتر این کشور و شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا بپردازیم.

مزایای تحصیل در کانادا

بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا را نسبت به سایر مقاصد مانند ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و فرانسه ترجیح می دهند، زیرا کانادا مزایای خاصی را ارائه می دهد که ممکن است در جای دیگری در دسترس نباشد.

دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و به صورت تمام وقت در تعطیلات دانشگاه کار کنند.

هزینه های تحصیل در کانادا، حتی برای دانشجویان بین المللی، معمولاً کمتر از سایر کشورها است.

همسر یا شریک قانونی یک دانشجوی بین المللی می تواند دانشجو را در کانادا همراهی کند.

دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند فرزندان خود را به کانادا بیاورند و بچه‌ها می‌توانند بدون نیاز به مجوز تحصیلی در یکی از مدارس ابتدایی یا متوسطه دولتی کانادا تحصیل کنند.

بزرگترین شهرهای کانادا بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در بین بهترین شهرهای دانشجویی رتبه بندی شده اند. مونترال بهترین شهر دانشجویی در جهان است و ونکوور و تورنتو فاصله چندانی با آن، ندارند.

فارغ التحصیلان می توانند ابتدا در کانادا تحصیل کنند و سپس با مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به مدت سه سال در کانادا کار کنند.

فرآیند تابعیت لیبرال کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا زمان صرف شده برای مجوز تحصیل را برای روزهای اقامت شهروندی حساب کنند.

دانشگاه های کانادا: تجربه ای باور نکردنیBottom of Form

کانادا در میان مقاصد تحصیلی پیشرو در جهان جایگاه خوبی دارد. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک محبوب ترین استان های کانادا برای دانشجویان بین المللی هستند که در بین آنها بسیاری از دانشگاه های برتر کانادا نیز قرار دارند. برای کسانی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه ها در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان هستند، درخواست برای تحصیل در کانادا می تواند گزینه جذابی باشد.

در مجموع ۲۶ دانشگاه در کانادا در رتبه بندی QS World University Rankings® ۲۰۱۹  حضور دارند که از این میان سه دانشگاه در ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و ۱۱ دانشگاه دیگر در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند (امتیازی که تنها تعداد معدودی از کشورهای قدرتمند دیگر، با آن برابری می کنند). دو دانشگاه تورنتو (رتبه بیست و هشتم) و مک گیل (رتبه سی و سوم)، واقع در تورنتو و مونترال بوده و برترین دانشگاه های کانادا محسوب می شوند. دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه مونترال، دانشگاه واترلو و دانشگاه وسترن نیز در بین ۲۲۰ رتبه برتر جهانی قرار دارند.

یک برنامه تحصیلی مناسب برای تحصیل در کانادا پیدا کنید

صدها موسسه برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد. ممکن است قبلاً ایده ای داشته باشید که کدام حوزه های تحصیلی مورد علاقه شما هستند یا با توجه به نوع موسسه و مکان، یک برنامه را ترجیح می دهید.

دانشگاه های کانادا یک پایگاه داده قوی برای شروع جستجوی شما ارائه می دهند.

کالج ها و مؤسسات کانادا نیز ابزاری برای یافتن برنامه های تحصیلی خود ارائه می دهند.

مجله Maclean توصیه های خوبی در مورد انتخاب کالج یا دانشگاه مناسب برای شما ارائه می دهد.

دریافت نامه پذیرش از موسسه DLI برای مجوز تحصیلی

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کانادا را برای مدت بیش از شش ماه دارند، نیاز به مجوز تحصیلی دارند. این مدرک توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می شود که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی انتخابی خود در کانادا تحصیل کنید. متقاضیان مجوز تحصیلی باید بدانند که چگونه می توانند در کانادا تحصیل کنند و نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) گامی مهم در این فرآیند است. DLI موسسه ای است که توسط یک دولت استانی یا منطقه ای برای میزبانی از دانشجویان بین المللی تایید شده است. لیست DLI ممکن است به طور مداوم تغییر کند.

از دانشگاه پذیرش بگیرید

مرحله بعدی پذیرش در کالج یا دانشگاه انتخابی است. دانشجویان آینده نگر باید به مهلت های درخواست، الزامات زبان احتمالی یا سایر شرایط ورود به تحصیل در کانادا توجه داشته باشند. این موضوع ممکن است در درخواست مجوز تحصیلی یا هنگام درخواست برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی مهم باشد.

ابتدا تحصیل کنید و سپس در کانادا کار کنید

اقتصاد کانادا متنوع و در حال رشد است. به عنوان یک فارغ التحصیل که تحصیل در کانادا را انتخاب کرده اید، شما نیز می توانید در این اقتصاد فعالیت کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، دانشجویان بین المللی در واقع می توانند قبل از فارغ التحصیلی نیروی کار کانادا شوند. این موضوع به آنها اجازه می دهد تا درآمد کسب کنند، تجربه کاری ارزشمند کانادایی ایجاد کنند و به ارتباطات حرفه ای دست یابند. با این حال، فرصت بزرگ درآمد، از نظر پولی و شبکه ای، با مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دست می آید .مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یک مجوز کار باز است که به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا حداکثر سه سال برای کارفرمایان در هر نقطه از کانادا کار کنند. این یک فرصت منحصر به فرد برای ایجاد یک زندگی طولانی مدت در کانادا است.

برنامه های نامزد استانی (PNP)

استان های کانادا می توانند از طریق برنامه استانی نامزد خود (PNP) افراد را برای اقامت دائم معرفی کنند. شرایط تعیین شده توسط استان ها برای این برنامه ها به طور کلی برای افرادی که تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند مطلوب است، زیرا این افراد علاوه بر تحصیلات عالی، دارای مهارت های زبانی قوی و تجربه زندگی در یک جامعه محلی هستند. استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا که بیشترین محبوبیت را در بین دانشجویان دارند، مانند بسیاری از استان‌های دیگر، جریان‌های PNP را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که مایل به انتقال به اقامت دائم هستند، اختصاص داده‌اند.

برخی از جریان های PNP جنبه های جالبی دارند که می تواند جالب باشند. مانند:

تحت PNP بریتیش کلمبیا، فارغ التحصیلان موسسات در سراسر کانادا می توانند درخواست اقامت دهند، حتی اگر در بریتیش کلمبیا تحصیل نکرده باشند.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در انتاریو می توانند بدون پیشنهاد شغلی برای OINP درخواست دهند.

نوا اسکوشیا یک جریان کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی دارد که به کارآفرینان فارغ التحصیل کمک می کند تا در این استان مستقر شوند.

این موارد تنها تعدادی از گزینه های PNP در دسترس دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است