«راه‌های متقاطع» جاناتان فرانزن؛ بررسی موشکافانه زندگی یک خانواده آمریکایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
با کتاب‌های روز جهان آشنا شوید؛

«راه‌های متقاطع» جاناتان فرانزن؛ بررسی موشکافانه زندگی یک خانواده آمریکایی 

جاناتان فرانزن رمان نویس مشهور آمریکایی این روزها با نوشتن کتاب «راه های متقاطع» دوباره نگاه ها را به خود خیره کرده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، «راه های متقاطع» عنوان کتاب جدید جاناتان فرانزن رمان نویس مشهور آمریکایی است که از روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) راهی کتابفروشی ها شده است.

جاناتان فرانزن رمان نویس و مقاله نویس ۶۲ ساله آمریکایی است که سال ۲۰۰۱ برای نوشتن رمان خانوادگی هجوآمیز «اصلاحات» برنده دو جایزه معتبر «کتاب ملی» و «پولیتزر» شد.

فرانزن اولین رمانش را سال ۱۹۸۸ با نام «بیست و هفتمین شهر» نوشت که قصه اش درباره توطئه سیاسی پیچیده و بلوای اقتصادی در شهر سنت لوئی ایالت میسوری در سال ۱۹۸۴ بود.

این روزها اما رمان ششم فرانزن با عنوان «راه های متقاطع» با محوریت زندگی یک خانواده در دهه ۷۰ میلادی منتشر شده است.

گفته می شود این رمان سرآغاز یک سه گانه با عنوان «کلیدی برای همه اسطوره ها» است.

در نقد این رمان چنین آمده است: «راه های متقاطع» به دلیل وجود شخصیت‌های زنده و فراموش نشدنی‌‌اش و به همراه نگاه تیزبینانه ای که به آمریکای معاصر دارد، قابل توجه است.

داستان رمان «راه های متقاطع»

در آخرین روزهای دسامبر ۱۹۷۱، برف سنگینی برای شیکاگو پیش بینی می شود. راس هیلدبرانت دستیار کشیش یک کلیسای لیبرال در حومه شهر شیکاگو شخصیت محوری داستان است که در آستانه رهایی از ازدواجی ناموفق که برایش تنها غم و ناراحتی به همراه داشته، قرار دارد. بزرگترین بچه راس و همسرش ماریون، پسری است که کلِم نام دارد و در حال آمدن از کالج به خانه است. کلِم در کالج کاری انجام داده که احتمالا پدرش را از لحاظ روحی متلاشی می کند. بِکی دختر خانواده نیز به شدت به جنبش ضدفرهنگی روی آورده و در نهایت پسر کوچک خانواده که نامش پِری است. پِری کلاس هفتمی نیز به هم کلاسی هایش در مدرسه مواد مخدر می فروشد و حالا هر کدام از هیلدبرانت ها به گونه ای دنبال رهایی می گردند.

انتهای پیام/

«شاهراه لینکلن» آمور تاولز؛ رمانی سرگرم‌کننده و چندلایه

«سرزمین خواب‌وخیال» آنتونی دوئر؛ روایت رویاپردازی دختری یتیم در قسطنطنیه

چند خطی درباره «آرزو» کتاب جدید نیکلاس اسپارکس/ میراث ماندگارِ اولین عشق

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است