«صدای بال لک‌لک‌ها» به گوش بچه ها رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱

«صدای بال لک‌لک‌ها» به گوش بچه ها رسید

کتاب «صدای بال لک‌لک‌ها» سروده مریم اسلامی برای سومین بار با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در کتاب «صدای بال لک‌لک‌ها» از زبان کودکان مسایلی همچون دلتنگی، مقام شهدا، مشارکت، همکاری و… مطرح شده است. بر این اساس شاعر تصویری از دوران جنگ و پس از آن و نگاه کودکان به این موضوع را ارایه داده است.

بر این اساس مجموعه شعر «صدای بال لک‌لک‌ها» که نظارت هنری آن را فرشید مثقالی برعهده داشته، دارای ۱۰ شعر با عنوان‌های «جنگ وقتی که می‌رفت»، «فیلم جنگی»، «پشت شیشه»، «بابای مامانِ من»، «صدای بال لک‌لک‌ها»، «به جای پدر»، «شاگرد بابا»، «ویلچر»، «ماشین جنگ» و «آن شب» است.

در کتاب «شاگرد بابا» می‌خوانیم: «بابای من دارد/ یک گاری دستی/ هل می‌دهد آن را/ هر روز، یک دستی/ یک دستِ بابایم/ در جبهه جامانده/ مادر به من گفته/ پیشِ خدا مانده/ هم میوه هم سبزی/ در گاری باباست/ هم قیمتش ارزان/ هم تازه و اعلاست/ از مدرسه هر روز/ با شوق می‌آیم/ تا عصرها باشم/ شاگرد بابایم»

این کتاب که تصویرگری آن را سحر حقگو برعهده داشته است برای سومین بار با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۸هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دست مخاطبان کودک رسیده است.

پیش‌تر نیز ۱۷هزار و ۵۰۰ نسخه از کتاب «صدای بال لک‌لک‌ها» منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است