ما نسبت به نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها توجه داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
شهرام کرمی در گفت‌و گو با «صبا»:

ما نسبت به نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها توجه داریم

«ما باید بیشتر از قبل نسبت به نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها توجه داشته باشیم. بخشی از این اعتراضات هجمه‌های ناعادلانه است.»
به گزارش «صبا»، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در رابطه با موضوع دست فروش‌های اطراف تئاتر شهر و ناراحتی برخی از هنرمندان از این اتفاق به «صبا» گفت: متاسفانه حضور دست فروش‌ها معضل قدیمی تئاتر شهر است و چهره مناسبی برای مکانی که ثبت ملی شده است ایجاد نمی‌کند و همه هنرمندان و شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. ما از ابتدای سال پیگیر ماجرا از طریق شهرداری بوده‌ایم، تا با تعاملاتی که داشته‌ایم بتوانیم این مشکل را ساماندهی کنیم. خوشبختانه تفاهم خوبی شکل گرفته است تا به شکل اساسی این مشکل برطرف شود و دست فروش‌ها از اطراف تئاتر شهر به جای دیگری منتقل شوند. ضمن اینکه محوطه پیاده راه تا تالار وحدت جزء طرح جامع شهرداری است و قرار است به گذرگاه فرهنگی و هنری تبدیل شود و اگر این طرح اجرا شود تمام مشکلات اطراف تئاتر شهر برطرف می‌شود.
وی در ادامه افزود: ما پیگیری‌های لازم را با شهرداری انجام می‌دهیم و باتوجه به تعاملات خوبی که داشتیم امیدواریم تا پایان سال مشکلات اطراف تئاتر شهر برطرف شود.
کرمی از اعتراض یکی از مراجع تقلید نسبت به پوشش هنرمندان در ارتباط با نمایش‌های روی صحنه توضیح داد: ما با احترام به مراجع تقلید موضع خودمان را مشخص کرده‌ایم، توجه به دغدغه‌ی عالمان دینی و مراجع تقلید و پوشش متدین به عنوان یک وظیفه برای ما اهمیت دارد و زمانی که از این موضوع باخبر شدیم، رسیدگی کردیم چراکه این نگرانی در رابطه با تعدادی عکس از اجراهای پشت صحنه نمایش بود و با اجرای اصلی تفاوت داشته است و این تذکر باعث شد ما با جدیت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنیم. درحقیقت چیزی که روی صحنه اتفاق می‌افتد مطابق موازین و قوانین است و بازیگران بنا به ضرورت نقش، از کلاه‌گیس استفاده می‌کنند.
وی در پایان از اعتراض دادستانی نسبت به نمایش بینوایان در رابطه با حجاب و اختلاط زن و مرد در نمایش توضیح داد: ما از روز اول روی نمایش‌ها نظارت داریم و در طول اجرا تذکرات لازم را به گروه‌های نمایش می‌دهیم و گزارشات کارشناسی حین اجرا را دریافت می‌کنیم و چیزی که موجب ناراحتی دادستانی شده است و مواردی که اشاره کرده‌اند در اجرای اصلی و روی صحنه اتفاق نمی‌افتد یعنی اختلاط زن و مرد وجود ندارد،کلاه گیس مطابق موازین استفاده می‌شود و اگر موضوعی بود به گروه تذکر لازم را داده‌ایم. گروه کاملا مقید است و همه موارد را رعایت می‌کند و ما هم نگرانی‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: ما باید بیشتر از قبل نسبت به نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها توجه داشته باشیم. اما بخشی از این اعتراضات هجمه‌های ناعادلانه است و هرکسی تلاش می‌کند ایراداتی را نسبت به نمایش‌های روی صحنه گرفته شود. متاسفانه این مشکلات وجود دارد و امیدوارم هرچه زودتر برطرف شود. ما بیشتر از همیشه تلاش می‌کنیم آن‌چه در روی صحنه اتفاق می‌افتد موجب ناراحتی و نگرانی فردی یا نهاد و سازمانی نباشد. و نباید واقعیت را جور دیگری نشان دهیم و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
نسترن معصوم‌پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است