تشکیل میز آسیب‌دیدگان فضای مجازی توسط ساترا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱

تشکیل میز آسیب‌دیدگان فضای مجازی توسط ساترا

ساترا و انجمن مددکاری اجتماعی ایران به منظور پیشگیری و مددکاری آسیب‌دیدگان فضای مجازی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا) و انجمن مددکاری اجتماعی ایران به منظور پیشگیری و مددکاری آسیب‌دیدگان فضای مجازی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با حضور علی سعد معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و سیدحسن موسوی‌چلک رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران برگزار شد.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در این جلسه با تمرکز بر خلا نگاه تخصصی به پیشگیری و مددکاری آسیب‌دیدگان فضای مجازی به گفتگو پرداختند. همچنین در ادامه روندها و رویکردهای جهانی مرتبط با این حوزه نیز مورد بحث قرار گرفت.

بر همین اساس ساترا علت ورود و تمرکز خود به این حوزه را وجود نداشتن یک نهاد متولی تخصصی برای استفاده از ظرفیت همه نهادها و ساختارهای موجود در این زمینه عنوان کرد. در همین راستا و با اعلام ساترا یک کمیسیون بین دستگاهی با حضور نمایندگان و دستگاه‌های حاکمیتی مرتبط با این حوزه، سمن‌ها و پلتفرم‌ها تشکیل خواهد شد تا به طور تخصصی در زمینه آسیب‌دیدگان فضای مجازی سیاست‌گذاری و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ این دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده اقدام کند.

ارایه گزارش در رابطه با فعالیت‌های انجمن مددکاری اجتماعی ایران و دغدغه‌های این انجمن در مورد آسیب‌دیدگان فضای مجازی توسط موسوی‌چلک، از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

در پایان این جلسه سعد و موسوی‌چلک با امضای تفاهم‌نامه برای موفقیت برنامه‌های پیش‌رو و ادامه همکاری در آینده و در زمینه‌های مرتبط ابراز امیدواری کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است