«کتاب شب» به استقبال هفته کتاب می رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

«کتاب شب» به استقبال هفته کتاب می رود

«کتاب شب» با خاطرات استادان کامران فانی و اسماعیل سعادت به استقبال هفته کتاب می رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، طی دو هفته، برنامه «کتاب شب» رادیو تهران تدارکِ ویژه ای دیده است.

موضوع برنامه در دو هفته مورد نظر، بازخوانیِ زندگینامه و خاطرات دو چهره ماندگار ادبیات، دانشنامه نویسی، ویراستاری، کتابداری و تصحیح و ترجمه کتاب است.

به گفته سردبیر برنامه، از امشب (شنبه ۲۲ تا چهارشنبه ۲۶ آبان)، خاطرات کتابدار ایران استاد کامران فانی، طی ۵ قسمتِ ۲۰ دقیقه ای از این برنامه روایت می شود.

شنبه ۲۹ آبان تا چهارشنبه ۳ آذر نیز زندگینامه و خاطرات شادروان اسماعیل سعادت، طی ۵ شب برای شنوندگان برنامه روایت خواهد شد.

کامران فانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از پیشکسوتان کتابخوانی و کتابداری به صورت علمی در ایران است. او یکی از مترجمان برجسته و نسخه پژوهانِ معتبر ایران هم به شمار می رود.

شادروان اسماعیل سعادت نیز عضو پیوسته و مدیر گروه دانشنامه تحقیقات ادبیِ فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. او همچنین عضو شورای عالیِ ویرایش در سازمان صدا و سیما هم بود.

تنظیم شنیداریِ زندگینامه و خاطرات این استادان، بر اساس منابع گوناگون به قلم سردبیر برنامه، محمدباقر رضایی انجام گرفته است.

تهیه کنندگان برنامه، رضا قربانی و زرین کشاورز و راوی خاطرات، استاد بهروز رضوی است.

«کتاب شب» در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می شود و ساعت پخش آن ۲۳:۳۰ دقیقه است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است