اگر در حال خلق کردن نباشم پژمرده می‌شوم/ با هنرجویان افغانستانی روی صحنه می‌روم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
افشین غیاثی در گفتگو با صبا:

اگر در حال خلق کردن نباشم پژمرده می‌شوم/ با هنرجویان افغانستانی روی صحنه می‌روم

افشین غیاثی بازیگر تئاتر و سینما درباره بازی و تمرین نمایش برای جدیدترین اثر خود در شرایط کرونا توضیح داد.

افشین غیاثی بازیگر تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره جدیدترین فعالیت نمایشی خود گفت: با حضور هنرجویان افغانستانی در حال آماده سازی نمایشی هستم که نگارش متن آن را سعید سالمی به عهده دارد.

بازیگر نمایش «ما کی هستیم» ادامه داد: حدود ۵ الی ۶ سال است که در حال آموزش تئاتر به هنرجویان افغانستانی‌ام هستم و آخرین کلاس من با این هنرجویان کاملا آکادمیک است و قرار شده تا نتیجه ۷ ماه تمرین‌مان را در یکی از سالن‌های تئاتر به صورت حرفه‌ای اجرا کنیم‌.

بازیگر سریال «موچین» درباره روند تمرین‌ها بیان کرد: این اثر به صورت کاملا کارگاهی برای بهار ۱۴۰۱ روی صحنه خواهد رفت و در روند تمرین و اجرا هنرجویان با مبانی بازیگری و کارگردانی به صورت تجربی آشنا می‌شوند.

بازیگر سریال «آوای باران» در بخش دیگر این گفتگو درباره کارهایش شخصی خودش در زمینه بازیگری نیز توضیح داد: اکنون به عنوان بازیگر در نمایش «بودای بزرگ کمک‌شان کن» به کارگردانی نادر نادرپور در تماشاخانه اهورا به ایفای نقش می‌پردازم. همزمان با این اثر نمایشی در پروژه سینمایی «تست آخر»  به کارگردانی حسین شهابی جلوی دوربین بازی خواهم داشت.

بازیگر سریال «پریا» با اشاره به ادامه بازی در نمایش‌ها بعد از همه‌گیری ویروس کرونا بیان کرد: برای ما که عاشق تئاتر هستیم شرایط کرونا هم باعث دوری از صحنه نشد و در این مدت با نمایش «یک گاز کوچولو» به کارگردانی فقیهه سلطانی روی صحنه رفتیم.

وی ادامه داد: در زمان شرایط خطرناک کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمرین‌های نمایش «ما کی هستیم» که اولین تئاتر سریالی ایران محسوب می‌شد را با وجود چند بار تعطیلی ادامه دادیم تا در آخر با هم‌دلی کل گروه این اثر را به اجرا رساندیم و من در اپیزود تابو این نمایش روی صحنه رفتم.

بازیگر فیلم کوتاه «سنگبال» که هم اکنون در بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» در سینماهای هنر و تجربه اکران می‌شود درباره انتخاب نقش‌هایش اظهار کرد: قصد دارم تا در آثاری با سبک‌های متفاوت توانایی‌هایم را به چالش بکشم و خوشبختانه تاکنون در پروژه هایی حضور داشته‌ام که باعث شده تا حدودی به این خواسته نزدیک شوم.

بازیگر فیلم «پل هوایی» درباره نیاز به آموزش در بازیگری مطرح کرد: سالهاست که در موسسه مام میهن به هنرجویان آموزش می‌دهم اما هیچ فرصتی را برای یادگیری و مطالعه از دست نمی‌دهم.

بازیگر نمایش «یک گاز کوچولو» اظهار کرد: تا زمانی که در زمینه بازیگری حضور دارم به معنای واقعی کلمه آماتور باقی می‌مانم تا هیچ گاه انگیزه‌های بکر به نقش رسیدن را از دست ندهم.

افشین غیاثی در پایان گفت: اعتقاد دارم که اگر به عنوان بازیگر در حال خلق کردن نباشم پژمرده می‌شوم. سالکِ راه دشواری هستم که تئاتر و سینما، پژوهش و تحقیق از مهم‌ترین موضوعات آن است و هنر طعم خوب زندگی‌ من است.

نگار امیری

انتهای پیام/

یک نظر

  • موفق باشید آقای غیاثی هنرمند🔥افتخاری است درکنار شما کارکردن در نمایش بودای بزرگ کمکشان کن به کارگردانی استادم نادرنادرپور