اصغر فرهادی بهترین کارگردان جوایز آسیا پاسیفیک شد/ حمایت از پروژه جدید بنی‌اعتماد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۲

اصغر فرهادی بهترین کارگردان جوایز آسیا پاسیفیک شد/ حمایت از پروژه جدید بنی‌اعتماد

جوایز آسیا پاسیفیک امروز در حالی اعلام شد که نام اصغر فرهادی به عنوان برنده جایزه بهترین کارگردانی در آن به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، اصغر فرهادی برای کارگردانی فیلم «قهرمان» برنده جایزه بهترین کارگردانی جوایز آسیا پاسیفیک شد.

مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک امروز پنجشنبه ۱۱ نوامبر در حالی در کشور استرالیا برگزار شد که در آن فیلم «ماشین من را بران» ساخته ریوسوکو هاماگوچی برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد.

دومین جایزه با ارزش این رویداد موسوم به جایزه هیات داوران را نیز عبدالله محمد سعد فیلمساز بنگلادشی برای کارگردانی فیلم «ریحانه» به صورت مشترک با لیا پورسل برای فیلم «همسر گله ران افسانه مولی جانسون» دریافت کردند.

جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد نیز به آزمری حق بدهان برای بازی در فیلم «ریحانه» محصول کشور بنگلادش رسید.

همانگونه که در بالا اشاره شد، اصغر فرهادی فیلمساز کشورمان نیز برای ساخت فیلم «قهرمان» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد. هیات داوران فیلم فرهادی را یک اثر حماسیِ ذاتی لقب دادند.

در بخش حمایت آکادمی آسیا پاسیفیک نیز سینمای ایران یک نماینده داشت. بنا به اعلام این آکادمی، پروژه «Red Mist Descending» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد یکی از دریافت کنندگان بودجه از صندوق آکادمی آسیا پاسیفیک خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است