نقاشی‌های هیرو شیخ‌الاسلامی در آرت سنتر روی دیوار می‌رود/ موسیقی به روایت نقاشی

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی آرت سنتر، هیرو شیخ‌الاسلامی نمایشگاه تازه ترین نقاشی های خود را به نام «نوای زروان» از 21 آبان تا 2 آذرماه با نگاهی به موسیقی، سازها، نوازندگان و خنیاگران موسیقی کردستان کشیده است، به نمایش می‌گذارد.

هیرو شیخ‌الاسلامی درباره شکل‌گیری مجموعه‌ «نوای زروان» گفت: شکل‌گیری این مجموعه از سال 1398 آغاز شد. در مدت این سه سال حدود 30 تابلو نقاشی کشیدم که در نمایشگاه پیش رو 15 تابلو از همین مجموعه روی دیوار قرار می‌گیرد.

او درباره تاثیر موسیقی بر نقاشی‌هایش تاکید کرد: من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که موسیقی در آن جریان دارد. خواهرم یکی از هنرمندان خوب موسیقی ایران است و گروه ژیوار را سرپرستی می‌کند.

این نقاش بیان کرد: از کودکی در میانِ دور هم نشینی‌ها و هم نوازی‌های موسیقی بودم و از آنجا عشق به موسیقی در وجودم شکل گرفت. اگر نقاش نمی‌شدم حتما موسیقی را دنبال می‌کردم.

شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: به خاطر علاقه شدیدی که به موسیقی دارم، سعی کردم که در این پروژه موسیقی را به زبان نقاشی به تصویر بکشم و از این طریق ساز خودم را بزنم.

وی ادامه داد: اگر موسیقی نباشد گویی نقاشی من به دنیا نمی‌آید و موسیقی تکمیل کننده نقاشی‌های من است.

هیرو شیخ الاسلامی متولد 1361 در سنندج و لیسانس معماری است. نقاشی را به صورت تجربی کار کرده و تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی داشته است.

نمایشگاه نقاشی در گالری ملک شاهی سال 1390، گالری هنر اربیل کردستان عراق 1391، گالری ثالث 1395 و شرکت در 31 نمایشگاه گروهی ایران از جمله فعالیت‌های داخلیِ‌ این نقاش بوده است.

نمایشگاه گروهی هنرمندان معاصر ایران در لیسبون پرتقال، پروژه مشترک آرت دام – پنج زن نقاش ایران و سوئد، نمایشگاه گروهی میتریا گالری هلند، آرت اکسپو دانژه در آلمان و نمایشگاه گروهی یونسکو در روسیه فعالیت‌های بین المللی هیرو شیخ‌الاسلامی به حساب می‌آیند.

آیین افتتاحیه نمایشگاه «زروان» جمعه 21 آبان 1400 از ساعت 16 تا 21 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 11 تا 21 به باغ انجمن خوشنویسان، بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، آرت‌سنتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/