اسطوره مدیترانه به روایت مجسمه‌ساز ایرانی/ وقتی بودا متلاشی شد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴

اسطوره مدیترانه به روایت مجسمه‌ساز ایرانی/ وقتی بودا متلاشی شد!

بیژن غنچه پور، مجسمه «مدوسا» را در سمپوزیوم مجسمه سازی اساطیر مدیترانه ای برای فرانسویان ساخت.

بیژن غنچه پوربیژن غنچه‌پور هنرمند مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره فعالیت های اخیر خود توضیح داد: حدود ماه گذشته در «سمپوزیوم مجسمه سازی اسطوره های مدیترانه» در فرانسه شرکت کردم که در این سمپوزیوم مجسمه سازانی از همه کشورهای دنیا از جمله لبنان، مصر، روسیه، فرانسه و ترکیه حضور داشتند و من هم به عنوان نماینده ایران در این رویداد شرکت کردم.

وی افزود: در این سمپوزیوم که با استفاده از سنگ های مرمر فرانسه برگزار شد، مجسمه یکی از اساطیر مدیترانه به نام «مدوسا» را ساختم.

غنچه پور با اشاره به اقداماتی که برای حضور در سمپوزیوم های دیگر دنیا داشته است، بیان کرد: کارهایی را برای حضور در سمپوزیوم های دیگر دنیا از جمله ترکیه و کانادا هم ارسال کرده ام که هنوز داوری نشده است.

این هنرمند مجسمه ساز علاوه بر سمپوزیوم مجسمه سازی فرانسه در سمپوزیوم های کشور هند و اتریش نیز شرکت داشته است درباره این رویدادها اظهار کرد: برای سمپوزیوم هند، مجسمه بودا را به شکل معاصر ساختم که بخشی از چهره بودا را در حال متلاشی شدن نشان دادم که کاری مفهومی بود و در رویداد مجسمه سازی اتریش نیز سردیسی را در حال متلاشی شدن ارایه کردم.

غنچه پور از جمله مجسمه سازانی است که آثار بسیاری را به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران ساخته و در رویدادهای مجسمه سازی این سازمان حضور فعال داشته است که درپایان درباره تداوم این فعالیت ها گفت: مدتی است که با سازمان زیباسازی شهر تهران همکاری ندارم و این شامل حال بسیاری از مجسمه سازان دیگر نیز می شود و به دلیل شرایط نامساعد مالی علاوه بر من بسیاری دیگر از مجسمه سازان نیز که پیش از این با سازمان زیباسازی همکاری داشتند، مدتهاست که قراردادی با سازمان در زمینه ساخت مجسمه ندارند.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است