هنر رساترین زبان برای بیان عظمت انقلاب اسلامی است

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، عصر روز چهارشنبه 19 آبان میزبان محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد تا از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» حبیب‌الله صادقی بازدید کند.

در این دیدار حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، درباره روند خلق اثر که روایت‌هایی را با استفاده از اسطوره‌ها و نماد‌ها از رشادت‌ها و حماسه‌ها در طول تاریخ تا امروز تبیین می‌کند، توضیح داد.

سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این اثر را تلفیق خوبی از هنر اسلامی- ایرانی دانست که با زبان هنر و تاریخ، می‌تواند نسل جوان و دانشجویان را با واقعیت‌های ایران اسلامی آشنا کند.

محمدمهدی اسماعیلی، خالق این اثر را یک هنرمند انقلابی، ایران دوست و علاقه‌مند به امام، شهدا و انقلاب اسلامی دانست و گفت: آقای دکتر صادقی افتخار خلق این اثر ارزشمند را برای همیشه به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: هنر این قدرت و قابلیت را دارد که این روایت را به روایت ماندگار تبدیل کند و آیندگان ما که عظمت انقلاب و جنگ را ندیده‌اند با دیدن این اثر هنری به بخشی از این واقعیت‌ها پی ببرند.

در این دیدار علیرضا اسماعیلی، دبیر فرهنگستان، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران این دو نهاد فرهنگی و هنری حضور داشتند.

انتهای پیام/