نمایش فیلم‌های زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین و گالری جیمز سیمون برلین

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، «ایران از دریچه‌های متفاوت» عنوان همکاری مشترکی است بین «فستیوال چشم‌انداز ایران» کلن و بنیاد هاینریش ُبل برلین به مناسبت برگزاری نمایشگاه «ایران. هنر و فرهنگی پنج هزارساله» که از چهارم دسامبر ۲۰۲۱ تا بیستم مارس ۲۰۲۲ در گالری جیمز سیمون برلین برگزار خواهد. این رویداد توسط انجمن دوستداران موزه هنرهای اسلامی در موزه پرگامون حمایت می‌شود.

شانزده فیلم کوتاه فیلمسازان زن ایرانی به انتخاب قصیده گلمکانی و امین فرزانه‌فر در این رویداد به نمایش درمی‌آیند. این فیلم‌ها به ترتیب الفبا عبارتند از اوریگامی (مرجان هاشمی)، اینجا شهر من بود (تینا پاکروان)، بابابزرگ عاشق‌پیشه بود (مریم مهاجر)، بگذار بگذریم (مریم نراقی)، بوق‌ ممتد (قصیده گلمکانی)، پس‌مانده (یاسمن حسنی)، تاکسی تهران، تاکسی نارنجی (افسانه چهره‌گشا)، تستری که در آن زندگی می‌کردم (روژین شفیعی)، حلق‌آویز‌ (رقیه توکلی)، زخم غایب (مریم تفکری)، سرمه‌ای (قصیده گلمکانی)، شخصی (سونیا حداد)، کلاف (ملیجه غلامزاده)، گاو آمریکایی (آسمان طوسی)، گذار (طنین ترابی)، لحظه‌ها و ابدیت (یاسمن حسنی).

هم‌چنین فیلم‌های بلند داستانی و مستند ایرانی چون «مردن در آب مطهر» (نوید محمودی) و «میدان جوانان سابق» (مینا اکبری)، در این رویداد ترکیبی نمایش داده می‌شوند. به موازات یک نمایش حضوری در این گالری – که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با محدودیت هایی مواجه است – همه فیلم‌ها در سراسر آلمان به صورت آنلاین هم قابل تماشا هستند.

برنامه «ایران از دریچه‌های متفاوت» از دوازدهم تا چهاردهم نوامبر، در گالری جیمز سیمون، موزه پرگامون برلین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/