نامزدهای «جوایز فیلم اروپا» اعلام شد/ رقابت شانس‌های اصلی اسکار بین الملل | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۹

نامزدهای «جوایز فیلم اروپا» اعلام شد/ رقابت شانس‌های اصلی اسکار بین الملل

نامزدهای جوایز فیلم اروپا با حضور پررنگ شانس های اصلی اسکار بین الملل امسال از جمله نماینده ایتالیا و فنلاند معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، فیلم های «دست خدا» پائولو سورنتینو، «تیتان» ژولیا دوکورنو، «کجا می روی آیدا؟» یاسمیلا ژبانیچ، «پدر» فلوریان زلر و «کوپه شماره ۶» یوهو کاسمانن پنج فیلمی هستند که نامزد بالاترین جایزه ۳۴مین دوره رویداد جوایز فیلم اروپا شدند.

بهترین های جوایز فیلم اروپا توسط بیش از ۴ هزار و صد عضو آکادمی فیلم اروپا اعلام و مراسم اهدای جوایز نیز روز ۱۱ دسامبر در شهر برلین کشور آلمان برگزار می شود.

در این دوره از رویداد جوایز فیلم اروپا، در بخش بهترین بازیگر مرد، یوری بوریسوف در فیلم «کوپه شماره ۶»، آنتونی هاپکینز در فیلم «پدر»، وینسنت لیندون در فیلم «تیتان»، طاهر رحیم در «موریتانیایی» و فرانس روگووسکی در فیلم «آزادی بزرگ» نامزد شدند.

در بخش بهترین بازیگر زن نیز یاسنا دوریچیچ در «کجا می روی آیدا؟»، سییدی هارلا در «کوپه شماره ۶»، کری مولیگان در «زن جوان خوش آتیه»، رناته رینسو در «بدترین شخص دنیا» و آگات روسل در «تیتان» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شدند.

در یکی دیگر از بخش های مهم رویداد آکادمی فیلم اروپا یعنی بخش کارگردانی نیز ژولیا دوکورنو برای فیلم «تیتان»، پائولو سورنتینو برای «دست خدا»، یاسمیلا ژبانیچ برای «کجا می روی آیدا؟» و فلوریان زلر برای «پدر» در میان نامزدها جای گرفتند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است