اختتامیه پنجمین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب ۱۹ آبان برگزار می شود

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین اختتامیه پنجمین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح با حضور مسوولان نهاد و جمعی از کارتونیست های مطرح در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار می شود.

در پنجمین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب، بیش از ۶۶۰ هنرمند از ۶۵ کشور دنیا شرکت کردند و حدود ۱۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. از این تعداد حدود ۱۲۰۰ اثر برای انتشار بر روی سایت این دوسالانه انتخاب و در دو بخش حرفه‌ای و آماتور مورد داوری قرار گرفت. در نهایت ۸ اثر که بیشترین امتیاز را از داوران دریافت کرد، در قالب ۳ اثر برگزیده و ۵ اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

اختتامیه پنجمین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد به نشانی www.iranpl.ir، صفحه اینستاگرام نهاد @iranlibraries و صفحه آپارات نهاد www.aparat.com/iranpl پخش خواهد شد.

پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با موضوعات «کتاب و کودک»، «کتاب، کتابدار و کتابخانه»، «کتاب و رسانه» ‌و «کتاب و کرونا» برگزار شد.

پیش از این نیز، چهار دوره از این دوسالانه بین‌المللی به صورت منظم و پی‌درپی با دریافت بیش از ۶ هزار اثر از هنرمندان کشورهای مختلف جهان برگزار شده است.

انتهای پیام/