حال سینما خوب نیست و به زور مسکن و آرام‌بخش سرپاست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
به مناسبت روز ملی سینما؛

حال سینما خوب نیست و به زور مسکن و آرام‌بخش سرپاست

جعفر گودرزی در یادداشتی به بررسی وضعیت فعلی سینمای ایران و مشکلات آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی منتقد و سخنگویی و خزانه دار انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی در یادداشتی به مناسبت روز ملی سینما به حال و هوای این روزهای سینمای ایران پرداخته است.

متن یادداشت بدین شرح است: «امروز روز ملی سینماست. روز تکریم هنر هفتم و هنرمندانش. امروز ١١٩ سالگی صنعت سینما در ایران است اما به راستی چقدر از بودن این روز احساس خوب و خوشایندی داریم؟

چقدر سینمای ما با همه فراز و نشیب هایش توانسته در نشاط و رونق و توسعه و همدلی جامعه مان ایفای نقش کند؟ مگر نه این است که حال و روز هر جامعه ای را می توان در سالن های نمایش فیلم و تئاترش جستجو و حس کرد؟

چرا سینمایمان حالمان را خوب نمی کند؟ چرا حال مخاطبش را نمی تواند خوب کند؟ چرا حال منتقدش خوب نیست؟

کاملا واضح است چون حال خودش خوب نیست و به زور مسکن و آرام بخش سرپاست؛ مسکن هایی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته ای چون فیلم های سخیف و مبتذل و حال بهم زن سینمای ما را سرپا نگه داشته است. تاکید می کنم فقط سرپا ولی از درون خراب و در حال آوار.

روز ملی سینما در کشورمان قطعا باید روزی باشد که همدلی خانواده سینما، رونق گیشه ها، تولید فیلم های ارزشمند در ژانرهای مختلف، ساخت سالن های متعدد و… را رقم بزند وگرنه فقط یک روز است در تقویم و ولا غیر و چه خوب است در روز ملی سینما ضمن آرزوی آرامش روح برای تمام هنرمندانی که برای سینمای ایران زحمت کشیدند و در بین ما نیستند از کارگردان هستی بخواهیم به سینمایمان آبرو، عزت و سربلندی، نجابت، صداقت، قصه های خوب، فیلمسازان دغدغه مند، مدیران دلسوز و کارآمد و اهل تعامل و گفتگو، روابط درست و… عنایت فرماید…

آمین

جعفر گودرزی»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است