امیر آقایی مشترک با سه بازیگر دیگر جایزه فستیوال «توکیو» را برد/ تصحیح یک اشتباه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا ، خبرگزاری صبا ساعاتی پیش (امروز 17 آبان) با استناد به خبر روابط عمومی فیلم «چهار دیوار» اعلام کرد جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم توکیو را امیر آقایی برای حضور در جدیدترین ساخته بهمن قبادی دریافت کرده است و سه بازیگر دیگر فیلم «چهار دیوار» نیز تقدیر ویژه جشنواره را از آن خود کرده اند.

این در حالی است که با توجه به سایت جشنواره، جایزه بهترین بازیگر مرد سی و چهارمین دوره فستیوال فیلم توکیو به صورت مشترک بین چهار بازیگر فیلم «چهار دیوار» یعنی امیر آقایی، فاتح آل، باریش ییلدیز و اونو بودلدو تقسیم شده است.

البته می توان اطلاع رسانی نادرست روابط عمومی فیلم درباره این جایزه را ناشی از لحظه اهدای جایزه و کلیپ ویدیویی مربوط به این لحظه قلمداد کرد. در کلیپ ویدیویی لحظه اهدای این جایزه، تنها یک کلیپ 60 ثانیه ای از امیر آقایی برای فستیوال فرستاده شده بود و شاید همین موضوع این تلقی اشتباه را بوجود آورده باشد که جایزه اصلی متعلق به این بازیگر بوده که البته اینگونه نیست.

حالا اما سوال اینجاست، چرا باید خبر روابط عمومی فیلم های ایرانیِ برگزیده در جشنواره های بین المللی چنان ناموثق باشد که رسانه ها مجبور به بررسی منابع اصلی فستیوال ها باشند تا خبر اشتباهی را منتشر نکنند.

وقتی در جشنواره معتبری چون «توکیو» خبر به صورت ناقص یا نادرست برای رسانه های داخلی فرستاده می شود، بدون شک در جشنواره های سطح پایین که روزانه بر تعدادشان نیز افزوده می شود و فیلم های ایرانی نیز اغلب حضور پررنگی در آن دارند، این اشتباهات و یا شاید هم شیطنت ها بیشتر رخ می دهد.

انتهای پیام/