راهنمای خرید بهترین مبل راحتی در سال ۱۴۰۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰

راهنمای خرید بهترین مبل راحتی در سال ۱۴۰۰

انتخاب و خرید مبل مناسب برای استراحت و دورهمی های دوستانه یکی از مهم ترین و اساسی ترین قدم هایی می باشد که می تواند فضای نشیمن خانه شما را به بهترین قسمت خانه تبدیل کند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که یک مبل راحتی خوب چه خصوصیت و ویژگی هایی دارد و چگونه می توانید بهترین و راحت ترین مدل را انتخاب وتهیه کنید. بهتر است بدانید که یک مبل خوب ، ضامن سلامتی ، راحتی و کارایی بهتر شما هستند.

در دنیای امروزه کمتر کسی از پشتی استفاده می کند ، گویا سبک و سلیقه امروزی ها مقداری با گذشته تفاوت پیدا کرده است منتها حس راحتی همواره در ذات ما وجود دارد که همین موضوع باعث شده است تا مبل های راحتی پایه ثابت خانه ها بشوند و بیشتر افراد از آنها برای فضای پذیرایی و نشیمن خانه خود استفاده کنند.انتخاب و خرید مبل مناسب برای استراحت و دورهمی های دوستانه یکی از مهم ترین و اساسی ترین قدم هایی می باشد که می تواند فضای نشیمن خانه شما را به بهترین قسمت خانه تبدیل کند که نه تنها خود شما بلکه مهمان هایی که به خانه شما می آیند نیز احساس آرامش خواهند داشت.مبل های راحتی همانند دیگر مدل ها شامل طرح و مدل های مختلفی هستند که می توانید با کمی صبر و حوصله بهترین مدل را انتخاب و تهیه نمائید.معمولا از آنجایی که مبل ها در مدت زمان دیرتری تعویض می شوند ، بایستی علاوه بر زیبایی و راحتی به عمر مفید آن ها نیز توجه داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

مبل راحتی چند نفره بخریم ؟

اصولا مبل های راحتی به شکل ست هفت نفره در بازار عرضه می شدند منتها امروزه می توانید مبل های راحتی ۸ نفره را نیز تهیه نمائید.در صورتی که خانه شما کوچک می باشد و فضای کافی برای قرار دادن مبل های راحتی ندارید میتوانید به سراغ مبل تک نفره و یا مبل دو نفره نیز بروید.چنانچه خانه بزرگی دارید می توانید به همراه ست مبل های راحتی خود ، ست مبل کلاسیک و یا استیل نیز قرار دهید و از آن ها برای پذیرایی مهمان ها استفاده کنید و از مبل راحتی هم برای نشیمن و استراحت خود بهره گیری کنید.

خصوصیت و ویژگی های مبل راحتی خوب

یک مبل راحتی خوب از خصوصیت های مختلفی برخوردار می باشد که مهم ترین آنها ، بهره گیری از مواد خوب در ساخت آنها می باشد. به عنوان مثال چوبی که در ساخت کلاف مبل مورد استفاده قرار می گیرد ، بایستی از نوع مرغوب باشد تا توانایی تحمل وزن اشخاص در استفاده طولانی مدت را داشته باشد.همچنین بایستی بدانید ، سطح مبل زمانی که رنگ می شود می بایست کاملا صاف و یکدست باشد. علاوه بر چوبی که در ساخت مبل به کار می رود ، جنس فوم و اسفنجی که در قسمت نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد نیز باید به اندازه کافی خوب باشد و برای نشستن و بلند شدن از روی آن احساس راحتی داشته باشید.پارچه ای که به عنوان روکش بر روی مبل ها قرار می گیرد هم باید از جنس خوبی برخوردار باشد و علاوه بر زیبایی پرز ندهد ، یا حتی هنگام شستشو و قرار گرفتن جلوی آفتاب به آسانی رنگ خود را از دست ندهد.

دیگر خصوصیت های مبل راحتی خوب داشتن اتصال های قوی در پایه ها و بدنه آن می باشد و برای این که بتوانید آن را تست کنید تنها کافی است بر روی آن بنشینید و هنگام بلند شدن به صدای آن توجه کنید ، مبل نبایستی صدای جیر جیر بدهد.

بهترین پارچه برای مبل های راحتی

یکی از مهم ترین نکات در خرید مبل راحتی ، انتخاب پارچه مناسب آن می باشد.پارچه ی مبل قسمت بسیار مهم و اساسی در ساخت و خرید مبل می باشد که علاوه بر کیفیت و دوام مبل ، در زیبایی محیط نیز تاثیر بسزایی دارد.در صورتی که پارچه مبل از کیفیت خوبی برخوردار نباشد ، ماندگاری و مقاومت لازم را نخواهد داشت و سریع تر فرسوده می شود ، همچنین زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. پارچه با الیاف طبیعی و چرم یکی از مدل هایی می باشند که در بازار عرضه می شوند.از انواع الیاف طبیعی می توان به کتان ، لینن ، ابریشم ، پشم و… اشاره کرد که هرکدام خصوصیت و مزایای خاص خودشان را به همراه دارند که شما بایستی بنابر نیاز و استفاده خود مناسب ترین مدل را انتخاب و تهیه نمائید.لازم به ذکر است که بدانید چرم به راحتی قابل شستشو می باشد و نیز مقاومت اندکی در مقابل خراشیدگی دارد.از دیگر مدل پارچه هایی که برای روکش مبل مورد استفاده قرار می گیرند ، پارچه با الیاف مصنوعی می باشد که شامل پلی استر ، اکلیریک ، نایلون ، ریون و… می باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان راحتی

تاثیر رنگ ها همیشه باور نکردنی می باشد و حسی که حضور یک رنگ در محیط ایجاد می کند ، یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید وسیله های مختلف می باشد که در مبل راحتی نیز این موضوع تماما صدق می کند.رنگ مبل بایستی به صورتی باشد که حس و حال جذاب و منحصر به فردی را در خانه ایجاد کند و هماهنگی لازم با دکوراسیون خانه را داشته باشد.انتخاب رنگ یک امر کاملا سلیقه ای می باشد و بسیاری از اشخاص یک تم کلی رنگ برای دکوراسیون خانه خود در نظر می گیرند ، همچنین تلاش می کنند تا رنگ هایی که با هم مکمل هستند و یا با یکدیگر هارمونی دارند را استفاده نمایند.چنانچه جزء اشخاصی هستید که می خواهید از رنگ های خاص استفاده نمائید ، می توانید از مبل روشن و تیره در کنار هم بهره گیری کنید.به عنوان مثال رنگ های هم خانواده مانند سفید و طلایی ، سفید و مشکی و… را کنار یکدیگر قرار دهید که باعث ایجاد جلوه بسیار زیبایی می شود.

۷۵% کیفیت ، ۲۵% زیبایی

بهتر است این فرمول را همیشه در ذهن خود نگهدارید زیرا کیفیت خیلی بیشتر از زیبایی اهمیت دارد. با مقداری گشتن در بازار انواع مبل های راحتی بی کیفیت اما زیبا را مشاهده خواهید کرد،مبل هایی که از همان ابتدا صدا می دهند و از کلاف سست،الیاف نرم و شکل پذیر برخوردار هستند.یک مبل راحتی باکیفیت بایستی از فوم سرد تزریقی ساخته شده باشد.فوم های گرد برای ساخت مبل مناسب نمی باشند و پس از گذشت چند ماه انسجام اولیه خود را از دست خواهند داد.برای اطلاع از کیفیت فوم به کار رفته در مبل ها می بایست با دست به کفی مبل فشار وارد کنید،فوم سرد تزریقی بلافاصله پس از برداشتن دست به حالت اولیه خود باز میگردد.یکی دیگر از روش های اطمینان خرید از برند معتبر میباشد ، قطعا یک برند معتبر خود را ملزم به رعایت آن چه اظهار می کند می داند.

تن سالم بر روی مبل سالم

بنابر گزارش های سازمان بهداشت جهانی،درصد بسیاری از بیماری های استخوانی و عضلانی به علت خرید مبل های غیر استاندارد می باشد. برای خرید مبل استاندارد می بایستی چند نکته را در نظر داشته باشید؛زمان نشستن کف پاها بایستی کاملا بر روی زمین قرار بگیرد،مبل ها بایستی در قسمت گودی کمر برآمده باشند،زمان نشستن بر روی مبل نباید خیلی در آن فرو بروید،زاویه صندلی با قسمت پشتی باید حدودا ۱۰۰ درجه باشد و در آخر ارتفاع پشت صندلی هم به صورت متوسط ۶۴ سانتی متر در نظر گرفته شود تا بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

 

آدرس وبسایت خرید  لوازم خانه : iLavazemKhane.ir

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000