سینمای مستند عرصه تبلور جسارت است/ «سینماحقیقت» جشنواره‌ای حرفه‌ای | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
میترا مهتریان در گفتگو با صبا:

سینمای مستند عرصه تبلور جسارت است/ «سینماحقیقت» جشنواره‌ای حرفه‌ای

کارگردان مستند «سی نما رکس» معتقد است تمرکز جشنواره «سینماحقیقت» بر موضوع مستند به آن اعتبار و جایگاه حرفه‌ای داده است.

میترا مهتریان مستندساز در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اهمیت برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» گفت: «سینماحقیقت» یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند ا‌ست و برای کسانی که به دیدن فیلم مستند علاقه‌مند هستند، پایگاهی محکم و قوی به حساب می‌آید. وجود جشنواره‌ای تخصصی که تنها به یک موضوع و حوزه، یعنی مستند می‌نگرد، بسیار لازم و مهم است و حرفه‌ای بودن آن را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: جشنواره‌های مختلف بخش‌های مختلف «داستانی»، «فیلم مستند»، «فیلم کوتاه» و «انیمیشن» را دربر می‌گیرد اما جشنواره «سینماحقیقت» به صورت مستقل تنها به فیلم‌های مستند توجه می‌کند که اتفاقی فرخنده، محترم و مهم است.

مهتریان تاکید کرد: مستندساز می‌تواند در جشنواره «سینماحقیقت» به اجتماع خود و ایده‌هایی که دارد، خط و مشی دهد و با تمرکز کردن روی یک موضوع، مساله‌ای اجتماعی، سیاسی و… را به صورت جدی‌تر بررسی کند. اعتبار مستند در واقعی بودن آن است و حقیقت موجود در جشنواره «سینماحقیقت» باید گویای همین مساله باشد.

این مستندساز ادامه داد: سینمای داستانی ما بسیار به جلو پیش رفته است و می‌تواند رنگ و بوی تخیل سینما را با خود همراه داشته باشد اما مستند گویای حقیقتی‌ است که جسارت بسیاری را می‌طلبد و حقیقت جشنواره «سینماحقیقت» به همین واگویه‌های لازم و ضروری معتبر خواهد بود.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره برگزاری برخط جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: با برگزاری برخط جشنواره «سینماحقیقت» بسیار موافقم چراکه علاوه‌بر وجود شرایط کرونا که خطرناک است، همه فیلمسازان در شهرستان‌های مختلف می‌توانند فیلم‌های حاضر در جشنواره را به صورت آنلاین تماشا کنند. سال گذشته و دوره چهاردهم جشنواره «سینماحقیقت» که نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین برگزار شد، تعداد زیادی از آثار را دیدم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است