برگزیدگان جشنواره سینمای ایران در شانتیئی معرفی شدند

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، مراسم اختتامیه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی عصر روز یکشنبه 16 آبان ماه با حضور اعضای هیات برگزاری، داوران و مسئولان و شهردار شهرهای شانتیئی و سانلیس فرانسه، اهالی شهر، استادان و دانشجویان سینمای دانشگاه سوربن در شهر سانلیس برگزار شد.

در این مراسم فیلم «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی برای تماشاگران یه صورت افتخاری و خارج از مسابقه نمایش داده شد.

همچنین در بخش اهدای جوایز، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سینمای ایران در شانتیئی به رضا جمالی کارگردان فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» اهدا شد. این تندیس را اتین ژاکوبه مجسمه ساز فرانسوی با الهام از اشعار و سینمای عباس کیارستمی طراحی کرده است.

رضا جمالی پس از دریافت جایزه هیات داوران گفت: خدا را شاکرم، باعث افتخار من بود که در کنار گروه سینماگران جوان ایرانی در اینجا حضور داشته باشم. از همه افرادی که در ساخت فیلم در کنارم حضور داشتند، تشکر می‌کنم.

جایزه دانشگاه سوربن جشنواره فیلم شانتیئی هم به فیلم «مهران»، ساخته رقیه توکلی تعلق گرفت.

اما جایزه فیلم برتر فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه از نگاه تماشاگران به فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی اهدا شد.

مونا زندی پس از دریافت جایزه ویژه تماشاگران این جشنواره بیان کرد: دریافت جایزه تماشاگران برای هر فیلمسازی افتخار بزرگی است. فیلم‌هایی که در این جشنواره دیدم بسیار فیلم‌های خوبی بودند و اختلاف رای ها بسیار کم بود؛ می‌توانم بگویم که من اینجا تنها یک نماینده از طرف کارگردانان ایرانی حاضر در این جشنواره هستم.

وی در پایان بیان کرد: برپایی چنین برنامه هایی که در پیوند ارتباطات فرهنگی فارغ از مسائل سیاسی هستند، می‌تواند در روابط میان کشورها بسیار موثر باشد.

در بخش رقابتی فیلم های بلند جشنواره سینمای ایران در شانتیئی فیلم‌های «یدو» ساخته مهدی جعفری، «در میان تپه‌ها» کاری از محمدرضا کیوان‌فر، «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی، «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی، «روز ششم» کاری از حجت قاسم‌زاده، «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی نمایش داده شدند.

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی به ابتکار مرکز ایران و فرانسه (سمن فرانسوی تاسیس شده در سال 1395) با همکاری شهرداری شهر شانتیئی، مجموعه کاخ اعظم این شهر، شهرداری سانلیس و دانشگاه سوربن فرانسه و نیز حمایت پنج موسسه هنری و شرکت سینمایی از ایران در راستای شناخت سینمای نوین و معرفی کارگردانان مستعد سینمای ایران در عرصه جهانی از 13 تا 16 آبان برگزار شد.

انتهای پیام/