بازتاب درگذشت کامبیز درمبخش در رسانه فرانسوی/ پادشاه کاریکاتور ایران درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۱

بازتاب درگذشت کامبیز درمبخش در رسانه فرانسوی/ پادشاه کاریکاتور ایران درگذشت

خبرگزاری «فیگارو» از کامبیز درمبخش به عنوان پادشاه عرصه کاریکاتور ایران یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا ، روز گذشته ۷ نوامبر خبرگزاری «فیگارو» کشور فرانسه، با تیتر «کامبیز درمبخش پادشاه عرصه کاریکاتور ایران درگذشت» به خبر درگذشت کاریکاتوریست بزرگ ایرانی واکنش نشان داد.

در خبر «فیگارو» آمده است: کامبیز درمبخش براثر کووید۱۹ از دنیا رفت، او از سوی دولت فرانسه نشان شوالیه هنر و ادبیات را دریافت کرده بود.

در بخش دیگری از این خبر، به بخشی از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به درگذشت درمبخش اشاره شده که چنین است: اگرچه درمبخش از میان ما رفت، ولی میراث گرانقدرش که زندگی مردمان ایران را در خود داشت، در میان ما تا ابد به یادگار خواهد ماند.

در ادامه نیز به مهمترین و محبوب ترین شخصیت خلق شده توسط این کاریکاتوریست اشاره شده که یک مرد معمولی بدون صورت را نشان می دهد که با یک خط ساده مداد طراحی شده است.

در پایان این مطلب چنین نوشته است، کامبیز درمبخش در گفتگو با مجله «All Culture» در سال ۲۰۱۴ درباره طراحی شخصیت محبوش چنین گفت: چندین سال طول کشیده تا این اثر را خلق کنم. این شخصیت ملیتی ندارد بدون هیچ تبار و نژادی است و می تواند هم خوب و هم بد باشد. من رابطه بسیار خاصی با او دارم. این شخصیت تا حدودی «خود دیگر» من است، به نوعی شبیه کارمندی است که در تمام دنیا برای من کار می کند، من خالق و آفریننده او هستم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است