شیلی و صربستان هم وارد کارزار اسکار شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶

شیلی و صربستان هم وارد کارزار اسکار شدند

کشورهای شیلی و صربستان نماینده های خود را برای شرکت در بخش بین المللی نود و دومین دوره اسکار معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، وزیر فرهنگ کشور شیلی روز گذشته ۱۱ سپتامبر اعلام کرد که فیلم «عنکبوت» ساخته آندرس وود به عنوان نماینده این کشور در بخش اسکار بین المللی شرکت می کند.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش در آمد، سومین ساخته آندرس وود کارگردان شیلیایی است که به عنوان نماینده کشور شیلی در بخش اسکار بین المللی (غیرانگلیسی زبان سابق) حضور پیدا می کند. پیش از این از این کارگردان فیلم های برنده جایزه ساندنس «ویولتا به بهشت رفت» که درباره ویولتا پارا هنرمند فولکلور شیلیایی بود و فیلم «ماچورا» به اسکار فرستاده شده بود.

کشور شیلی در سال های اخیر در اسکار نقش پررنگ تری نسبت به گذشته پیدا کرده است. اولین بار سال ۲۰۱۲ فیلم «نه» ساخته پابلو لارین از این کشور نامزد جایزه اسکار شد. سال ۲۰۱۶ نیز برای اولین بار این کشور در بخش انیمیشن کوتاه توانست صاحب جایزه اسکار شود. در یکی از جدیدترین موفقیت های کشور شیلی سال ۲۰۱۷ فیلم «یک زن فوق العاده» توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کرد.

در خبری دیگر روز گذشته کشور صربستان نیز فیلم «شاه پتر اول» ساخته پیتر ریستوفسکی را به عنوان نماینده خود برای حضور در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

این فیلم داستان شاه پتر اول پادشاه صربستان است که در جوانی توسط دودمان اوبرینوویچ تبعید شد. پتر سال ها بعد به عنوان آزاد کننده صربها به وطن خود برگشت و به عنوان اولین پادشاه صربها، کروات ها و اسلوونی ها شناخته شد.

«شاه پتر اول» دومین ساخته ریستوفسکی بعد از فیلم «ناجا کجاست؟» است. ریستوفسکی در کشور صربستان سریالی یازده قسمتی با عنوان «شاه پتر اول» نیز ساخته است که پربیننده ترین سریال امسال این کشور لقب گرفته است.

«شاه پتر اول» ۲۶مین نماینده کشور صربستان از زمان استقلال این کشور از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۲ است. تا به امروز هیچ فیلم صربی نامزد جایزه اسکار نشده است. تنها در سال ۲۰۰۸ فیلم «تله» از این کشور در میان فهرست کوتاه نامزدها جای گرفت.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است