اعتمادی که ذره‌ذره جمع شده است… | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۸
به بهانه‌ خبر پخش نیم‌فصل دوم سریال «خاتون»؛

اعتمادی که ذره‌ذره جمع شده است…

یک فیلمنامه‌نویس در یادداشتی با اشاره به مولفه‌های جذب مخاطب در سریال «خاتون» گفت که مخاطبان برای تماشای این سریال‌های پلتفرمی هزینه می‌کنند و باید زمان پخش فصل دوم این سریال زودتر اعلام می‌شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، پریسا الیاسی فیلمنامه‌نویس در یادداشتی با اشاره به موفقیت سریال «خاتون» در جلب رضایت مخاطبان، در بخشی دیگر از یادداشت نسبت به قطع ناگهانی سریال در قسمت هشتم و بیانیه دیرهنگام عوامل سریال برای توضیح این اتفاق، انتقاد کرد.

متن یادداشت بدین شرح است: «از همان روزهایی که صدا و سیما تیشه برداشت تا به ریشه‌ فیلم‌ها و سریال‌های خود بزند، شبکه‌ نمایش خانگی آهسته اما پیوسته کارش را شروع کرد و هرقدر که دایره‌ مخاطبان سریال‌های تلویزیونی کوچک و کوچک‌تر شد، سریال‌های شبکه‌ نمایش خانگی با قدرت بیشتری عرض‌اندام کردند تا جایی که دیگر به طور کامل، پلتفرم‌های پخش سریال‌های خانگی شناخته‌شده‌ و مخاطبان برای دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها حاضر به خرید اشتراک هستند و هر هفته بی‌صبرانه در انتظار پخش سریال محبوب‌شان می‌مانند.

سریال خاتون از سریال‌های موفق شبکه‌ نمایش خانگی است که مولفه‌های جذب مخاطب را داراست. حضور ستاره‌های بازیگری، ترسیم یک رابطه‌ عاشقانه جذاب، طراحی صحنه و لباس چشم‌نواز و تعریف یک قصه‌ پرکشش در دل روزهای پرالتهاب شهریور ۱۳۲۰ و حوادث واقعی و… همه دست به دست هم داده تا مخاطبان، هر دوشنبه به انتظار پخش قسمت جدید این سریال بنشینند، اما دست‌اندرکاران خاتون با اتمام ناگهانی سریال در قسمت هشتم و درست در اوج داستان، مخاطبان را شگفت‌زده و با مفهوم جدیدی در سریال‌سازی به نام نیم‌فصل آشنا کردند!

کارگردان، تهیه‌کننده و حتی پلتفرم پخش فیلم، گویا ضرورتی ندیدند تا به‌موقع، توضیحی در رابطه با قطع ناگهانی سریال و پخش نصفه‌نیمه‌ آن بدهند.

بعد از حدود یک‌ ماه از اتمام ناگهانی نیم‌فصل اول سریال خاتون، علی اسدزاده در بیانیه‌ای، علت قطع سریال و زمان پخش نیم‌فصل دوم را اعلام کرد. علت قطع سریال را درگیری عوامل با بیماری کرونا در مقاطع زمانی مختلف اعلام کردند؛ توضیحی که خیلی زودتر از این‌ها می‌شد به مخاطب داده‌شود و زمان پخش نیم‌فصل دوم را ششم دی‌ماه؛ یعنی حدودا دو ماه دیگر و این وقفه‌ طولانی قطعا خوشایند مخاطبان پروپاقرص این سریال نیست‌‌.

اگر حتی یک نفر به خاطر این سریال، اشتراک خریده‌ باشد و حالا با این وقفه‌ طولانی عملا هزینه‌ای که کرده به هدر رفته‌ باشد و با خودش تصمیم بگیرد برای جبران این ضرر، نیم‌فصل دوم سریال را غیرقانونی و رایگان دانلود کند و ببیند، یک عقب‌گرد بزرگ برای شبکه‌ نمایش خانگی، پلتفرم‌های پخش فیلم و حتی به طور گسترده‌تر برای فرهنگ و اقتصادِ هنر این جامعه است.

یادمان باشد در این شرایط بد اقتصادی و بحران‌های مالی که هر شخصی به نحوی با آن دست به گریبان است، هزینه‌کردن بابت تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و نشان می‌دهد اگر کاری خوب باشد، بینندگان برای دیدنش حاضرند هزینه کنند و حالا باید تلاش شود تا این اعتماد از دست نرود؛ اعتمادی که یک‌شبه به دست نیامده و سال‌ها طول کشیده تا فرهنگ آن در جامعه جا بیفتد.

برای سریال موفق و خوش‌ساخت خاتون آرزوی نیم‌فصل دومی درخشان داریم و امیدواریم دیگر با مواردی این‌چنین در پخش سریال‌ها مواجه نشویم‌.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است