«انقلاب بردگان» در سه پرده منتشر شد/ ظلمی‌ که سردمداران بر مردم روا می‌دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۲

«انقلاب بردگان» در سه پرده منتشر شد/ ظلمی‌ که سردمداران بر مردم روا می‌دارند

«انقلاب بردگان» به قلم پوریا عبدی توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شد.

به گزارش صبا، «انقلاب بردگان» عنوان کتابی است که به قلم پوریا عبدی توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شد.

«انقلاب بردگان» در پاییز ۱۳۹۸ به رشته‌ تحریر در آمده و روایتگر ظلمی‌ست که سردمداران جهان بر مردم روا می‌دارند. این درام در یکی از ایالت‌های جنوبیِ ایالات متحده‌ آمریکا اتفاق می‌افتد و زمان به وقوع پیوستن آن حدودا سال‌های ابتدایی دهه‌ ۱۸۶۰ میلادی است. زمانی که برده‌داری در آمریکا به چالش کشیده شده بود و برده‌های به ستوه آمده‌ آمریکا در سودای انقلاب و آزادی بودند.

در یادداشت پشت‌ جلد کتاب آمده است: « نمایشنامه‌ «انقلاب بردگان» یک تراژدی مبتنی بر موقعیت است. موقعیتی که رفته‌رفته بر تنش بین شخصیت‌هایش افزوده می‌شود و همین مساله همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این موقعیت و تقابل بین شخصیت‌ها است که درام را پیش می‌برد و پیچیدگی شخصیت‌های نمایش را نمایان می‌کند. شخصیت‌هایی که جبر جغرافیایی و نژادی آنها را در جایگاهی خاص قرار داده.»

همچنین در فرم نگارشی «انقلاب بردگان» تلاش شده استفاده‌ مینیمال از زبان، کلید اصلی نمایشنامه باشد. در همین خصوص از عبارت‌بندی موجز، انقطاع‌ها، مکث‌های مکرر، توقف‌های میان‌جمله‌ای، تکرار و شتاب ناگهانی در بیرون‌ریزی خصوصیات شخصیت، استفاده شده است. به همین دلیل پیدا کردن و رعایت آنها برای اجرای صحنه‌ای امری ضروری است.

نمایشنامه «انقلاب بردگان» دارای ۱۰ شخصیت است که ۴ شخصیتش را زنان تشکیل می‌دهند و ۶ شخصیت را مردان به همین دلیل این درام می‌تواند برای اجرا توسط گروه‌های پرجمعیت تئاتری مناسب باشد. در ابتدای کتاب نیز آمده است: «هرگونه برداشت و اجرای دانشجویی چه در قالب کار کلاسی و چه اجراهای دانشگاهی برای دانشجویان و اساتید آزاد است.»

کتاب «انقلاب بردگان» نمایشنامه‌ای سه پرده‌ای است که تحت تالیف پوریا عبدی در ۷۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است