بازیگران بی‌حجاب از «گاندو» تا «سرجوخه»/ نماینده مجلس: صداوسیما حساسیت‌زدایی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
صبا گزارش می‌دهد؛

بازیگران بی‌حجاب از «گاندو» تا «سرجوخه»/ نماینده مجلس: صداوسیما حساسیت‌زدایی می‌کند

بازیگر اکراینی سریال «سرجوخه» تازه‌ترین بازیگر زنی است که بدون حجاب در سریال‌های تلویزیون دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، در سریال «سرجوخه» که پخش آن از ۳ آبان ماه آغاز شده و این شب‌ها روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود، یک بازیگر خارجی به نام «سوتلانا سوپیلنیاک» حضور دارد که به زبان فارسی حرف می‌زند. حضور بدون حجاب این بازیگر در سکانس‌های خارج از کشور و سخن گفتنش توجه مخاطبان را جلب کرده است.

این بازیگر اکراینی، نخستین بازیگری نیست که در سریال‌های سال‌های اخیر تلویزیون بدون حجاب حاضر شده است. پیش از این در سری دوم «گاندو» نیز که در فروردین و شهریور امسال روی آنتن رفت، یک بازیگر ایرانی به نام بیاینا محمودی حضور داشت که به علت گرایش به دین مسیحیت، می‌توانست در سکانس‌های خارج از کشور بدون حجاب حاضر شود و در سکانس‌های داخل کشور نیز با ظاهری متفاوت از بازیگران تلویزیون نمایش داده می شد. حضور او در این سریال در همان زمان حواشی‌ای را در فضای مجازی به دنبال داشت.

پیشتر نیز در مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۵» یک بازیگر زن ایرانی به نام نگین میرزایی حاضر بود که در سکانس‌های ترکیه بدون حجاب نمایش داده شد، هرچند پس از حاشیه‌ساز شدن فعالیت او در شبکه ماهواره‌ای جم‌تی‌وی، نامش از تیتراژ حذف شد. با این حال صرف بی‌حجاب بودن این بازیگر، مشکلی ایجاد نکرد.

حال در واکنش به حواشی دو سریال اخیر «گاندو» و «سرجوخه»، صبح امروز ۱۶ آبان ماه مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در یک تذکر شفاهی گفت: «به نظر می‌رسد صداوسیما در قالب ورود زنان بی‌حجاب به فیلم‌ها به دلیل مسلمان نبودن، به دنبال حساسیت‌زدایی نسبت به بی‌حجابی است. آنچه در فیلم «سرجوخه»، «گاندو» یا فیلم‌های دیگر دیده می‌شود، در این راستا ارزیابی می‌شود.»

«سرجوخه» محصول سیمافیلم، «گاندو» محصول موسسه اندیشه شهید آوینی و «پایتخت ۵» محصول سازمان هنری-رسانه‌ای اوج است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

یک نظر