ساشا کشوادی برای رسیدن به رویاهاش خیلی تلاش می‌کرد/ بار اجرای تک پرسوناژ بر شانه‌های بازیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
یوسف فروتن در گفتگو با صبا:

ساشا کشوادی برای رسیدن به رویاهاش خیلی تلاش می‌کرد/ بار اجرای تک پرسوناژ بر شانه‌های بازیگر

یوسف فروتن بازیگر نمایش «کوئین» که از 25 مهرماه ساعت 21 در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می‌شود از بازی در این نقش گفت.

یوسف فروتن بازیگر نمایش «کوئین» به کارگردانی کیارش حقگو و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی که از ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه بود در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا، درباره نقش خود در این نمایش گفت: در این اثر نقش جوانی را بازى می‌کنم که به هر درى می‌زند تا هزینه‌هاى زندگی اش را تامین کند و روی پای خود بایستد تا بتواند مستقل زندگی کند.

بازیگر فیلم کوتاه «سوپرایز» افزود: این جوان راه‌های متفاوتی را برای رسیدن به هدف و آرزوهای شخصی‌اش امتحان می‌کند ولی با مشکلاتی که در مسیرش وجود دارد هر بار به در بسته می‌خورد و در نهایت با شکست در رسیدن به خواسته‌هایش سرخورده از شرایط جامعه تصمیم به مهاجرت می‌گیرد.

بازیگر نمایش «جای خالی» با اشاره به شخصیتی که در این نمایش بازی می‌کند، مطرح کرد: این شخصیت یادآور بسیاری از جوانان و آدم‌های اطراف ما است که برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش می‌کنند اما به جای بهبود اوضاع زندگی و شرایط‌شان هر روز ناامیدی و شکست را تجربه می‌کنند تا جایی که دیگر یا دست از تلاش برمی‌دارند و زندگی را حال خود رها می‌کنند یا به امید بهبود شرایط در جایی دیگر به ترک وطن راضی می‌شوند.

فروتن با اشاره به ساشا کشوادی بازیگر و کارگردان جوان تئاتر که چند روز گذشته در آستانه اجرای نمایش اخیرش به نام «اتاق» فوت کرد، اظهار کرد: یکی از نمونه‌های بارز تلاش برای هدف در شرایط سخت به ویژه در زمینه تئاتر ساشا کشوادى بود که با تمام تلاش ‌ها و سختی‌هایی که براى رسیدن به رویاهایش در مسیر بازیگرى و کارگردانى متحمل شد با وجود قابلیت‌هاى فوق العاده‌اش ناکام ماند.

بازیگر نمایش «بید خون» با اشاره به تک پرسوناژ بودن نمایش «کوئین» گفت: با توجه به تک پرسوناژ بودن این اثر همه بار نمایش بر روى شانه من به عنوان بازیگر است و همه عناصر اجرایى که شامل تمپو، ریتم و سیال بودن بازى می‌باشد باید بى نقص باشد تا مخاطب بتواند فقط به قصه فکر کند و این به نبوغ بازیگر برمی‌گردد که بتواند مخاطب را تحت تأثیر محتواى نمایش قرار دهد.

او افزود: ما برای اجرای این اثر حدد ۴ ماه تمرین داشتیم و قطعا برای روی صحنه بردن و رضایت تماشاگر از یک مونولوگ خوب علاوه بر مواردی که ذکر شد همراهی و همکاری گروه به ویژه ایده و راهنمایی و حمایت‌های کارگردان بسیار ضروری و اثر بخش است.

یوسف فروتن در پایان با تشکر از تهیه‌کننده، نویسنده و تک تک عوامل اجرایی اثر گفت: امیدوارم مخاطبان نمایش «کوئین» با تماشای این کار با رضایت خاطر از سالن بیرون روند و ما توانسته باشیم در بیان درد بزرگی که گریبانگیر جوانان و مردم است سهم کوچکی ادا کنیم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است