نبود تهیه‌کننده بزرگترین مانع تولید فیلم کوتاه است/ ساخت فیلم جدید با مشاوره ابوالفضل جلیلی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۲
آمین صحرایی در گفتگو با صبا:

نبود تهیه‌کننده بزرگترین مانع تولید فیلم کوتاه است/ ساخت فیلم جدید با مشاوره ابوالفضل جلیلی

آمین صحرایی فیلمساز جوان که در حال حاضر دو فیلم کوتاه در حال اکران دارد، از فعالیت‌های اخیرش در زمینه ساخت فیلم کوتاه خبر داد.

آمین صحرایی فیلمساز جوان در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فعالیت های اخیرش گفت: در سال جاری دو فیلم به نام‌های «در زندگی بعدی» و «بمبئی» را کارگردانی کرده‌ام.

صحرایی با اشاره به موضوع فیلم «در زندگی بعدی» مطرح کرد: «در زندگی بعدی» یک فیلم کوتاه داستانی به مدت زمان ۱۵ الی ۱۸ دقیقه است که قبل از اینکه به تدوین نهایی برسد در جشنواره سینمایی در ایتالیا پذیرفته شد. «در زندگی بعدی» اثری در راستای فیلم قبلی من «مرگ تدریجی» که اکنون در حال اکران در سینماهای هنر و تجربه است، پیش می‌رود.

کارگردان فیلم کوتاه «سنگبال» که در حال حاضر در بسته «شکست زمان» در هنروتجربه روی پرده است، ادامه داد: از نظر من رابطه بین علوم شرقی و فیزیک مدرن بسیار عمیق است پس در این اثر گریزی به نظریه‌های نیکولا تسلا زدم و ارتباط بین علوم شرقی از فلاسفه شرق و فیزیک مدرن را مورد نظر قرار داده‌ام.

کارگردان فیلم کوتاه «بمبئی» اظهار کرد: فیلم دیگر من به نام «بمبئی» است که هنوز مراحل پخش آن را شروع نکرده‌ایم.

صحرایی درباره فیلم جدیدش نیز گفت: برای تولید و کارگردانی کار جدیدم در حال دیدن لوکیشن هستیم و احتمالا در دی ماه ساخت آن را شروع می‌کنیم.

او افزود: از آنجا که این پروژه یک بیگ پروداکشن است و تولید آن به هوا و روزهای بارانی بستگی دارد باید برای انتخاب ماه‌هایی که امکان ضبط اثر وجود داشته‌باشد دقت کنیم و احتمالا در دی یا بهمن ماه مراحل تولید این اثر را آغاز می‌کنیم.

کارگردان فیلم کوتاه «در زندگی بعدی» درباره انتخاب بازیگر فیلم جدیدش بیان کرد: برای انتخاب بازیگر برای این کار، زمان زیادی صرف شده است ولی هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم تا بتوانم نام شان را اعلام کنم. بازیگران مطرحی چون شقایق فراهانی و فاطمه گودرزی از هنرمندانی هستند که برای همکاری در نظر دارم ولی قطعا برای انتخاب نهایی و همکاری نیاز به زمان و بررسی از طرف این هنرمندان هم هست.

صحرایی اظهار کرد: این اثر یک فیلم نیمه بلند محسوب می‌شود که به دلیل بیگ پروداکشن بودن باید خیلی زود تهیه شود و احتمالا مدت زمانی بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه خواهد داشت.

این فیلمساز درباره مشکل پیدا کردن تهیه‌کننده و سرمایه گذار برای فیلم کوتاه گفت: بزرگترین عاملی که باعث تاخیر در کار ساخت اثر می‌شود نبودن سرمایه و تهیه‌کننده است. انجمن سینمای جوانان ایران از سال گذشته تاکنون قرار بود تا سرمایه گذار این اثر ولی با این عنوان که امکان پرداخت بودجه میسر نیست کار به تاخیر افتاد.

او در ادامه بیان کرد: فعلا سرمایه گذار مستقلی برای همکاری اعلام آمادگی کرده است و قسمتی از اثر را نیز با هزینه شخصی پیش می‌برم.

صحرایی برآورد زمان پیش تولید را ۲ ماه دانست و اظهار کرد: با توجه به حساسیت من نسبت به عوامل پشت صحنه، یک ماه زمان انتخاب عوامل را پشت سر گذاشتیم و قطعا تا انتخاب نهایی بازیگر یکماه دیگر نیز نیازمند هستیم که مجموعه می‌توان فرآیند پیش تولید کار را ۲ ماه در نظر گرفت.

او افزود: در این پروژه آقای ابوالفضل جلیلی مشاور کار هستند و نظرشان انتخاب بازیگر غیر چهره برای بازی است که  کمی بایت این موضوع نیازمند زمان بودیم، چراکه آقای جلیلی معتقد بودند بازیگر کار را حتی شده از وقت گذاشتن در خیابان و توجه به ویژگی‌هایی که برای بازی مدنظر داری بدون توجه به چهره و مشهور بودن کار انتخاب شود.

این کارگردان گفت: بازیگر نقش اصلی ما خانمی هستند که در فیلم نقش مادر را بازی می‌کنند من گزینه‌هایی مثل خانم‌ها شقایق فراهانی، شقایق دهقان، فاطمه گودرزی را برای بازی این نقش مدنظر دارم.

صحرایی کارکردن با بازیگر چهره را دارای مزیت و مشکلات خاص خود دانست و ادامه داد: کار کردن با بازیگر چهره مشکلات خاص خودش را دارد ولی بزرگترین مزیت آن کم شدن زمان تمرین‌ها و سرعت در تولید اثر است.

او در پایان گفت: برای انتخاب بازیگر به دنبال بازیگر تئاتر هم بودم، ترجیحا بازیگری که مدنظرم باشد و کمتر دیده شده باشد چراکه با بازی در این اثر قطعا دیده خواهند شد ولی آن چه را که مدنظرم هست، پیدا نکردم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است