دو بازی به «نما به نما» اضافه می‌شود/ تا آخر سال روی آنتن هستیم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مسابقه «نما به نما» یکی از برنامه های شبکه تلویزیونی آی فیلم است که از دوم آبان ماه سال 96 پخش می شود. این مسابقه با محوریت اطلاعات مربوط به فیلم ها و سریال ها، هر روز ساعت 14 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه به شکل زنده روی آنتن آی‌ فیلم می رود.

مجید محمودی تهیه‌کننده مسابقه «نما به نما» از سال ۷۶ تا ۸۴ در سمت‌ مدیرتولید برنامه ‌های «تهران بیست» و «پخش پنج» در شبکه های پنج و جام جم مشغول به فعالیت بوده است.

وی اولین تجربه همکاری‌ اش با آی‌ فیلم را با تهیه ‌کنندگی مسابقه تلفنی «نما به نما» آغاز کرده است.  به همین دلیل با مجید محمودی درباره جزییات این مسابقه و چگونگی شکل گرفتن آن به گفتگو نشسته‌ ایم که ماحصلش را در ادامه می خوانید.

*چگونه شد که همکاری با شبکه آی فیلم را پذیرفتید؟

-حدود سه سال پیش مسابقه «300 ثانیه ای» در آی فیلم در حال پخش بود و مدیران شبکه از آنجا که من را از مسابقه «رد پا» می شناختند، برای مسابقه‌ ای با رویکردی جدید طرح خواستند. من هم طرح خود را ارایه دادم و با آن موافقت شد و دقیقا دوم آبان ماه سال 96 برنامه ای با فرمت جدید روی آنتن رفت و این شروع همکاری من با شبکه آی فیلم بود.

*درباره جزییات مسابقه هم اطلاعاتی را ارایه می دهید؟

-سه شرکت کننده همزمان با هم روی آنتن می آیند و بسته های 10 تا 60 امتیازی را که درباره حدس اسم فیلم، بازیگر، موسیقی فیلم، حروف بهم ریخته و … است، انتخاب می کنند و امتیاز می گیرند. نفر سوم 100 هزار تومان و شرکت کننده دوم 150 هزار تومان جایزه دریافت می کنند و نفر اول به سراغ صندوق های جوایز 150 هزار تومانی تا دو میلیون تومانی می رود و جایزه خود را می گیرد. ممکن است با شرکت کننده پای معامله و تعویض صندوق ها هم برویم.

*این فصل چندم مسابقه است؟

-اوایل به شکل فصلی نبود و دوره 40 روزه داشت، ولی در حال حاضر فصلی شده و الان فصل تابستان را روی آنتن داریم و فصل بعدی پاییز است.

*آیا قصد ندارید آیتم های جدیدی را تا پایان این فصل به مسابقه اضافه کنید؟

-2 بازی جدید را به این فصل اضافه خواهیم کرد.

*چرا مسابقه «نما به نما» را چند مجری اجرا می کنند؟

-مسابقه «نما به نما» در هفته 13 مرتبه روی آنتن می رود و همین موضوع باعث می شود یک مجری تک برنامه را اجرا نکند.

*چرا در فصل جدید همکاری با حسین رفیعی و فریبا باقری را ادامه ندادید؟

-مسابقه در این دوره و با فرمت جدید با حضور آقایان سعید شیخ زاده، کریم قدسیانی و خانم کیمیا گیلانی اجرا می شود. حسین رفیعی اولویت اولش بازیگری است. با این حال، قرار بود هفته ای یک بار اجرا داشته باشد اما به دلیل فیلمبرداری کار جدیدش فعلا در کنار ما نیست و اگر باز هم فرصت پیدا کند مجددا با ما همکاری خواهد کرد. فریبا باقری هم قول برنامه ای را در شبکه آموزش داده بود و به خاطر همزمان شدن با «نما به نما» در برنامه حضور ندارد.

*دست مجریان تا چه اندازه در راهنمایی و کمک به شرکت کنندگان باز است؟

-در سری گذشته کمک می کردیم اما در فصل جدید چون رقابت بین سه شرکت کننده است، کمک چندانی نمی شود. فقط زمانی که یکی از این سه شرکت کننده امتیازش صفر باشد، کمک می کنیم.

*چرا اسم «نما به نما» را برای مسابقه انتخاب کردید؟

-«نما به نما» نام یک کتاب مرجع دو جلدی است که در بحث سینما، تلویزیون و کارگردانی منتشر شده است. این مسابقه به گونه ‌ای است که از شرکت‌ کنندگان درباره نام، جزییات و عوامل سازنده فیلم ‌و سریال‌ های ایرانی، ایران ‌شناسی و اطلاعات عمومی سوال می‌ شود و به سبب نزدیکی موضوعاتش به محتوای آن کتاب مرجع این نام برای این مسابقه انتخاب شد.

*درباره گرافیک برنامه هم توضیح می دهید؟

-از دوم آبان 96 تا 21 تیرماه 98 مسابقه با یک نوع گرافیک پخش می شد اما از 22 تیر امسال، سری جدید با گرافیک جدید و دو مجری جدید روی آنتن رفته است. برای پیشگیری از تکراری شدن، بازی ‌های جدیدی را نیز اضافه می کنیم.

*از ویژگی ها و چالش های اجرای برنامه زنده هم می گویید؟

-در برنامه زنده هر چه هست همان است که روی آنتن می رود و نیاز به تدوین ندارد. همچنین دغدغه هایی مانند این که آیا کنداکتور شبکه برای پخش جا دارد یا خیر مطرح نیست. البته ممکن است مجری سخن یا حرف اشتباهی بزند که مسایل و تاوانی را پشت سرش داشته باشد. با این حال، نشاط در برنامه زنده بیشتر و بهتر است.

*تا به امروز چه بازخوردهایی از مخاطبان خود گرفته اید؟

-وقتی می خواستم با آی فیلم همکاری کنم، استقبال چندانی را پیش بینی نمی کردم، اما بازخوردها را که دیدم، متوجه شدم که آی فیلم مخاطب دارد. حتی مجریان مسابقه نیز می گفتند با آنکه در شبکه های مختلف برنامه اجرا می کردیم اما بعد از «نما به نما» مردم ما را با این مسابقه می شناختند.

*مورد جالبی از بازخوردها را می توانید ذکر کنید؟

-تماس های دریافتی از شهرها و روستاهای دور افتاده برایمان خیلی جالب است. یک مورد جالبی که داشتیم فردی تماس گرفت و به بخش پایانی رسیده بود و در قسمت حدس جواب نهایی گفت سیگنال قطع شد و تصویر ندارم. مجری اما کمک کرد تا مسابقه را به پایان رساندند. تا به امروز حدود 30 نابینا نیز با مسابقه تماس گرفته اند.

*پخش مسابقه «نما به نما» تا کی ادامه پیدا می ‌کند؟

-فعلاً قرار بر این است که ادامه بدهیم و اگر به مشکلی برنخوریم تا آخر سال برنامه را به پیش می‌ بریم.

*آیا قصد ساخت این برنامه را برای کانال های دیگر شبکه آی فیلم ندارید؟

-احتمال آن وجود دارد. مثلا شبکه الکوثر همین مسابقه را خواست که فرمتش را متناسب با الکوثر تغییر دادیم.

انتهای پیام/