تئاتر با حضور تماشاگران جان تازه گرفته‌است/ مادری در انتظار بازگشت فرزند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۳
کیانوش احمدی در گفتگو با صبا:

تئاتر با حضور تماشاگران جان تازه گرفته‌است/ مادری در انتظار بازگشت فرزند

کیانوش احمدی نمایش « وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند» را اثری سرشار از انتظار دانست.

کیانوش احمدی نویسنده و کارگردان نمایش «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند» که در بیست و ششمین دوره از جشنواره تئاتر استانی تهران در روز جمعه ساعت ۱۸ در مجموعه تالار محراب اجرا می‌شود درباره موضوع این نمایش در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا  عنوان کرد: نمایش «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند برداشتی از یک تصویر واقعی است بدین شکل که هنگام عبورم از خیابان نواب بعد از شهادت شهید قاسم سلیمانی مادری را دیدم که  زیر یکی از بنرهای شهری یادبود سردار نشسته‌است.

احمدی افزود: آن روز پیگیر اینکه این مادر کیست و یا چرا آنجا نشسته است نشدم اما این تصویر تا مدتی ذهن مرا درگیر کرده بود.

او ادامه داد: از آنجا که پرداختن به موضوع شهدای هشت سال دفاع مقدس همیشه از حساسیت‌های شخصی من و دغدغه فکری‌ام هست تصمیم به نگارش این متن از زاویه نگاهی متفاوت گرفتم و براساس آنچه دیده بودم و ذهنیتی که داشتم، نوشتن متن را شروع کردم و حاصل این اتفاق نمایشنامه «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند» شد.

احمدی با اشاره به خلاصه داستان این نمایش بیان کرد: داستان اصلی نمایش «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند» روایت زندگی مادری است که بعد از گذشت ۳۴ سال هنوز انتظار بازگشت فرزندش  از جنگ را می‌کشد و برای دلتنگی‌هایش با عکس سردار حرف می‌زند.

کارگردان فیلم کوتاه «یک لغزش کوچولو» اظهار کرد: بعد از نگارش متن، گروه بازیگران و عوامل پشت صحنه انتخاب شدند و برای روی صحنه آمدن این اثر ۳ ماه زمان سپری شد.

او با اشاره به اجرای عموم این نمایش عنوان کرد: قطعا  برای اجرای عموم این نمایش به زودی و پس از پایان جشنواره اقدام خواهیم کرد.

احمدی درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: در حال حاضر نگارش فیلمنامه کوتاه و نمایشنامه‌ای را در دست دارم تا در اولین فرصت با توحه به تامین سرمایه مراحل پیش تولید یکی از آنها را آغاز کنم.

وی مطرح کرد: فیلم کوتاه قبلی من با نام «یک لغزش کوچولو» با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شد و هم اکنون در حال انجام مراحل پس از تولید قرار دارد تا به زودی پخش ملی و بین‌المللی آن را در جشنواره‌ها آغاز می‌کنیم.

احمدی درباره شرایط برگزاری جشنواره در دوران کرونا توضیح داد: برگزاری جشنواره با وجود شرایط همه گیری کرونا کار بزرگی است و دور از انصاف است که زحمت عوامل جشنواره را نادیده گرفت.

او ادامه داد: قدردان زحمات کادر اجرایی جشنواره هستم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

کیانوش احمدی در پایان گفت: قطعا تئاتر با حضور تماشاگران جان گرفته است و امیدوارم علاقه‌مندان به تئاتر با حضور و همراهی از نمایش‌های منتخب بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی تهران حمایت کنند.

مراسم اختتامیه این رویداد هنری یکشنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۸ در مجموعه تالار محراب برگزار می‌شود.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000