«نشانه‌های مقدس» مهمان فرهنگسرای نیاوران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷

«نشانه‌های مقدس» مهمان فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسراى نياوران از 14 آبان ماه ميزبان دومین نمايشگاه نقاشيخط عبدالله مقدسی به نام «نشانه‌های مقدس» خواهد بود.

به گزارش صبا به نقل از روابط‎ عمومی فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسراى نیاوران از ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۱ میزبان دومین نمایشگاه نقاشیخط عبدالله مقدسی به نام «نشانه‌های مقدس» خواهد بود.

نمایشگاه با ۱۵ اثر نقاشیخط از این هنرمند با عنوان آیه‌های مقدس و استفاده از کلام الهی خاصه بسم الله است که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این آثار به لحاظ فرم و فضا و همچنین ابعاد بزرگ و در واقع کاملا آوانگارد، شخصی و به‌دور از هرگونه نزدیکی به نمونه‌های رایج در ایران و جهان ارزیابی شده است.

عبدالله مقدسی متولد مرداد ۱۳۵۶تهران دانش آموخته هنرستان صدا و سیما در رشته هنرهای تجسمی و دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری در دانشکده هنر و معماری آزاد اسلامی و دانشگاه ناصرخسرو است.

مقدسی هنرجوی خوشنویسی عبدالله فرادی، محمد کیایی و محمدرامین ضیا تا مقطع ممتاز بوده‌است و  همچنین نزد محمد حیدری و صداقت جباری مهارت‌هاى متعددى در حوزه هنر کسب کرده‌است.

مقدسی در سال ۱۳۷۵ هنرمند برگزیده همایش خوشنویسی جهان اسلام در بخش گرایشهای نوین شده‌است.

عبداله مقدسی  آثار خود را فاصله گرفته از خوشنویسی و حتی نقاشی خط می‌داند ولی آثارش را در سبک نقاشی خط تجریدی و یاabstract calligraphy  ارزیابی می‎‌کنند.

آثار او در روسیه، امارات و چین نمایش داده‌شده است و مقدمات نمایشگاه‌هایی در اروپا و بعضی کشورهای عربی برای بعد از پایان ویروس کرونا در حال فراهم آمدن است.

علاقه‌مندان می‎‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸  و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

رعایت دستورالعمل‎‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بازدید الزامی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است