مارگارت اتوود دنباله رمان «سرگذشت ندیمه» را رونمایی کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷

مارگارت اتوود دنباله رمان «سرگذشت ندیمه» را رونمایی کرد

مارگارت اتوود میان صف های طولانی طرفدارانش دنباله رمان «سرگذشت ندیمه» را رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا، رمان تازه مارگارت اتوود با عنوان «وصایا» که دنباله‌ای است بر رمان پرفروش «سرگذشت ندیمه»، روز سه‌شنبه، ۱۹ شهریور، با حضور جمعیتی کم‌سابقه که از نیمه‌شب منتظر بازگشایی کتابفروشی واتراستونز در لندن بودند، رونمایی شد.

داستان رمان «وصایا» (با عنوان انگلیسی The Testaments) ۱۵ سال پس از آخرین صحنه از رمان «سرگذشت ندیمه» آغاز می‌شود که اولین‌ بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شد، در سال ۱۹۹۰ دستمایه ساخت یک فیلم سینمایی قرار گرفت، در سال ۲۰۰۰ یک اپرا بر اساس آن اجرا شد و دو سال پیش، وقتی سریالی تلویزیونی بر پایه آن ساخته شد، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

مارگارت اتوود که سه سال وقت صرف نگارش رمان «وصایا» کرده، اثر تازه‌اش را تلاش برای یافتن پاسخ به پرسش‌هایی معرفی کرده که طی ۳۵ سال خوانندگانش با او در میان گذاشته‌اند. ضمن آن‌ که به‌ گفته خودش، در این زمان طولانی جامعه دچار تغییرات بسیار شده و همه کشورها، از جمله آمریکا، نسبت به سه دهه قبل تحت فشارهای بیشتری قرار گرفته‌اند.

اشاره خانم اتوود احتمالاً تغییرات اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای است که به‌خصوص در عرصه زنان رخ داده است و جلوه‌ای از آن را، تحت‌تأثیر رمان «سرگذشت ندیمه»، می‌توان در لباس‌های سرخ و کلاه‌های سفیدی دید که به نمادی از مبارزات فمینیستی تبدیل شده است.

رادیو فردا در گزارشی نوشت، به‌ طور خاص در آمریکا، این نوع پوشش به نمادی از کارزار معروف به MeToo#​ و نیز اعتراض به برخی سیاست‌های دونالد ترامپ در مسایل مهاجرتی، نژادی و زنان است. هم‌چنان‌که شماری از مشتاقان اتوود نیز با همین پوشش در صف نخستین خریداران رمان تازه او حاضر شدند.

دو ماه پیش از انتشار رمان تازه مارگارت اتوود، هیات انتخاب جایزه بوکر ۲۰۱۹ این اثر «ترسناک و شوق‌انگیز» را به‌ عنوان یکی از نامزدهای این جایزه ۵۰ هزار پوندی معرفی کرد.

با هجوم شبانه مشتاقان مارگارت اتوود در لندن، برای این‌ که جزو اولین خریداران رمان تازه او باشند، می‌توان گفت اتفاق تازه‌ای در حال شکل‌گیری است، چراکه تا پیش از این چنین اتفاقی فقط برای سری رمان‌های هری پاتر رخ می‌داد، اما هفته گذشته این قلمرو به تسخیر کتابی از پل مک‌کارتنی، خواننده و آهنگساز گروه بیتلز، درآمد و شب گذشته در اختیار رمان «وصایا» اثر تازه مارگارت اتوود قرار گرفت.

مارگارت اتوود شاعر، داستان‌نویس، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمینیست سرشناس کانادایی، آبان سال جاری ۸۰ ساله می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500