نیما فلاح خوب توانست از پس «کهکشان» برآید/ سفر به ۴ نقطه زمانی برای برقراری ارتباط | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
تهیه‌کننده برنامه به صبا گفت:

نیما فلاح خوب توانست از پس «کهکشان» برآید/ سفر به ۴ نقطه زمانی برای برقراری ارتباط

کمیل سوهانی تهیه‌کننده مسابقه «کهکشان» درباره این مسابقه و انتخاب نیما فلاح به عنوان مجری آن توضیح داد.

کمیل سوهانی تهیه‌کننده مسابقه «کهکشان» که به تازگی پخش خود را در شبکه پنج سیما شروع کرده است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره چنین مسابقه‌ای در تلویزیون با این گستردگی دکور و پیش‌تولید طولانی مدت گفت: مسابقه یکی از ارکان تلویزیون است و شبکه‌های تلویزیونی معتبر دنیا هزینه‌ای که برای مسابقه اختصاص می‌دهند معمولا بالاتر از هزینه و بودجه کارهای نمایشی است. با اینکه اقبال تلویزیون ایران در سال‌های اخیر به مسابقه افزایش یافته اما متاسفانه مسابقه‌های تلویزیونی در سوال و جواب بین یک مجری مشهور و شرکت‌کنندگان خلاصه شده است و مسابقه‌ای که همزمان هم از اتفاقات هیجانی و میدانی برخوردار باشد و هم محتوای مناسب و غنی کمتر دیده می‌شود. با توجه به این وضعیت ما تصمیم گرفتیم مسابقه‌ای طراحی کنیم که پارادایم غالب این روزهای مسابقه در تلویزیون ایران را شکسته و بتواند با ایجاد فضایی متفاوت هیجان و اتفاقات میدانی را به این ژانر مهم تلویزیونی وارد کند.

او درباره هدف و افق پیش روی این مسابقه بیان کرد: هدف این مسابقه افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب و شرکت‌کنندگان با حرکت بر روی مرزهای علم و تکنولوژی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است. با توجه به این هدف ما تلاش می‌کنیم از جدیدترین ابزارها و تکنولوژی‌های ارتباطی اطلاعاتی استفاده کرده و ضمن آشنا کردن مخاطب با این ابزارها قدمی برای توانمندسازی مخاطب در مواجهه با این پدیده‌ها برداریم.

سوهانی در پاسخ به این پرسش که چه شد که «کهکشان» به عنوان نام این مسابقه انتخاب شد: در این مسابقه شرکت‌کنندگان به چهار زمان مختلف سفر می‌کنند تا با چهار مرحله از تاریخ ارتباطات انسان آشنا شوند. مارشال مک لوهان نظریه‌پرداز علم ارتباطات این مراحل را با پیشوند کهکشان نام‌گذاری می‌کند. معتقد است بشر از در تاریخ ارتباطات از سه کهکشان شفاهی، گوتنبرگ و مارکنی عبور کرده است. از طرفی محسنیان‌راد استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز کتابی در مورد تاریخ ارتباطات در ایران دارد به نام «ایران در چهار کهکشان ارتباطی»، با توجه به این سابقه و همچنین هدف مسابقه که پیش‌تر به آن اشاره کردم، ما تصمیم گرفتیم نام این مسابقه را «کهکشان» انتخاب کنیم.

تهیه‌کننده «کهکشان» درباره مولفه‌های کلی برنامه برای انتخاب مجری-بازیگر این مسابقه که در ابتدا ارشا اقدسی قرار بود اجرای آن را برعهده داشته باشد، اما پس از درگذشت او مجری دیگری برای مسابقه انتخاب شد، گفت: مجری مطلوب برای این برنامه علاوه بر قابلیت‌های اجرا می‌بایست همزمان قابلیت‌های بازیگری، بداهه‌گویی و برقراری ارتباط مناسب با شرکت‌کنندگان و مخاطبان را داشته باشد. تلاش ما این بود که از یک چهره جدید برای اجرای این مسابقه استفاده کنیم که این قابلیت‌ها را هم داشته باشد. مرحوم ارشا اقدسی توانمندی‌های بسیاری برای اجرای این مسابقه داشت و در رفت و آمدهای اولیه ارتباط بسیار خوبی با فضای مسابقه برقرار کرده بود که متاسفانه با حادثه‌ای که رخ داد از حضور او محروم شدیم. نیما فلاح هم دارای ظرفیت‌های بسیاری بالایی برای اجرای این مسابقه است و تا به حال توانسته به خوبی از پس اجرای این مسابقه متفاوت برآید.

او درباره آخرین وضعیت این مسابقه عنوان کرد: این روزها مشغول ضبط هستیم و قرار است در فصل اول ۵۲ قسمت از این مسابقه روی آنتن شبکه پنج برود.

سوهانی در پایان بیان کرد: امیدواریم مسابقه «کهکشان» بتواند الگویی شود از مسابقه‌‌های تلویزیونی که همزمان هیجان و سرگرمی را با محتوای فاخر و غنی به مخاطب خود تقدیم می‌کنند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است