اهل ادب و هنر از «سلینجر» می‌گویند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۵

اهل ادب و هنر از «سلینجر» می‌گویند

اهل ادب و هنر در مراسم «یک روز با سلینجر» از این نویسنده می‌گویند.

به گزارش «صبا»؛ در خبر شهر کتاب از برگزاری این مراسم عنوان شده است: سلینجر، نویسنده‌ معاصر آمریکایی، چه جایگاهی در ادبیات قرن بیستم دارد؟ ویژگی‌های آثار او چیست؟ چرا «ناتور دشت» از تاثیرگذارترین رمان‌های معاصر است؟ زندگی او چه فراز و نشیب‌هایی داشته است؟ دیدگاه او درباره‌ مرگ و حیات چه بوده و پرسش‌های دیگر درباره‌ زندگی و آثار سلینجر که در مراسم «یک روز با سلینجر»، هم‌زمان با صدمین سال‌روز تولد او، در روز سه‌شنبه ۱۱ دی (اول ژانویه ۲۰۱۹) ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

این برنامه به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب و موسسه‌ نوین کتاب گویا و با سخنرانی امیر پوریا، ابوالفضل حری، نیما رئیسی، گلاره عباسی و مصطفی مستور و همراهی محمد بحرانی، مهدی پاکدل، علی خدایی، حبیب رضایی، سارا سالار، مهراوه شریفی‌نیا، هوتن شکیبا، سروش صحت، هوشنگ گلمکانی و نسیم مرعشی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

همچنین موسسه نوین کتاب گویا در خبری اعلام کرده است: همزمان با نشست «یک روز با سلینجر» به‌مناسبت صدمین سالگرد تولد جروم دیوید سَلینجر، رونمایی از کتاب صوتی «ناطور دشت» با صدای مهدی پاکدل در شهرکتاب شهید بهشتی برگزار می‌شود.

هدف از این مراسم آشنایی بیشتر مردم با سلینجر و آثار اوست. درواقع آشنایی اهالی کتاب با سلینجر، بیشتر با کتاب «ناطور دشت» اوست و کمتر با سایر آثار او آشنا هستند. برگزاری چنین مراسمی موجب آشنایی بیشتر مردم با کتاب‌های سلینجر را فراهم می‌آورد و تأثیرگذاری او در ادبیات داستانی را شفاف‌تر خواهد کرد.

در این نشست که به همت مصطفی مستور و با مشارکت موسسه نوین کتاب گویا و موسسه‌ فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود، علی‌اصغر محمدخانی معاون فرهنگی شهرکتاب، مصطفی مستور نویسنده و مسئول برگزاری «یک روز با سلینجر» و امیر پوریا منتقد و مدرس سینما، و نیز تعدادی از نویسندگان سخنرانی خواهند کرد و به زندگی و انزوای سلینجر، آثار این نویسنده، نثر، نحوه‌ نوشتن او و سبک داستانی‌اش خواهند پرداخت.

رونمایی از کتاب صوتی «ناطور دشت» با صدای مهدی پاکدل از دیگر بخش‌های مراسم خواهد بود.

همچنین نیما رئیسی و گلاره عباسی که از میهمانان این نشست هستند، بخش‌هایی از دو داستان سلینجر را  می‌خوانند. پخش کلیپ‌هایی درباره‌ زندگی سلینجر نیز از دیگر بخش‌های این نشست خواهد بود.

نشست «یک روز با سلینجر» روز سه‌شنبه، یازدهم دی‌ماه، ساعت ۱۶:۳۰ بعدازظهر در شهرکتاب شهید بهشتی برگزار خواهد شد و ورود برای همگان آزاد است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است