مجسمه‌های چوبی باغ موزه هنر ایرانی مرمت می‌شوند/ استفاده از نانوتکنولوژی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹

مجسمه‌های چوبی باغ موزه هنر ایرانی مرمت می‌شوند/ استفاده از نانوتکنولوژی

جمشید مرادیان با استفاده از مواد پوشاننده نانوتکنولوژی مجسمه های چوبی باغ موزه هنر ایرانی را مرمت می کند.

جمشید مرادیان هنرمند مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا از پروژه مرمت مجسمه های چوبی باغ موزه هنر ایرانی خبر داد و گفت: در این باغ موزه چندین اثر از من و چندین اثر از جسمه سازان خارجی شرکت کننده در نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران هست که لازم است برخی از آنها را که دچار آسیب شده، تا پیش از آغاز بارندگی ها مرمت کنم.

وی افزود: آثار چوبی من حدود ۱۲ سال است که در این باغ موزه سالم باقی مانده است اما برخی از آثار مربوط به نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران که بدون لایه محافظ در مجاورت هوای آزاد قرار داشته اند، دچار آسیب شده که قرار است این آثار را با استفاده از مواد جدید پوشاننده که نانوتکنولوژی می سازد، مرمت کنم تا دوام و بقای آثار تضمین شود.

مرادیان درباره دوام مجسمه های چوبی در فضای باز بیان کرد:  اگر با این مواد جدید نانوتکنولوژی مجسمه های چوبی را محافظت کنیم، حدود ۱۲ سال بدون آسیب خواهد ماند.

وی همچنین تصریح کرد: من معتقدم که در زمانه سرعت باید مواد مورد استفاده در مجسمه سازی را نیز معنای پست مدرن کنیم. یعنی در زمانه سرعت، ساخت مجسمه از متریال هایی که قرن ها دوام داشته باشد حوصله سر بر است و مجسمه های چوبی بیرونی مناسب این عصر است چراکه دوام آنها آن قدر نیست که به آلودگی بصری تبدیل شوند و پیش از آن که حوصله سر بر شوند، از بین می روند.

مرادیان با اشاره به ساخت مجسمه هایی که مانا نیستند، یادآور شد: در جشنواره مجسمه های برفی، مجسمه هایی ساخته می شود که با تابش آفتاب همه آنها به مرور آب می شوند اما یاد و خاطره این مجسمه ها در ذهن همه مخاطبان این رویداد ثبت و ضبط می شود. امروز در عصر سرعت و هنر کثرت‌گرای چند صدا که مخاطب محور است و شهر را به آرامش می رساند هنری لازم است که تغییر کند و حوصله سر بر نباشد.

این هنرمند مجسمه ساز چندی پیش مجسمه ای را در منطقه دزاشیب تهران ساخت که درباره این اثر  هم گفت: این مجسمه را روی درخت نارون هفت متری خلق کردم که حمایت مالی آن را یک شرکت خصوصی برعهده داشت و احتمال دارد که باز هم پروژه دیگری را در همین راستا با حمایت مالی این شرکت انجام دهم.

مرادیان که تجارب بسیاری از حضور در سمپوزیوم های مجسمه سازی خارجی دارد، در پایان درباره حضور دوباره اش در این سمپوزیوم ها گفت: طی سال های اخیر با توجه به نوسانات ارز در کشورمان، امکان حضور در این سمپوزیوم ها برای من بسیار دشوار شده است. در سمپوزیوم کشور فرانسه نیز به تازگی اثری ارائه کرده بودم که مورد قبول واقع شد ولی برای حضورم در این کشور نیاز به صرف هزینه بسیار زیادی بود که در نهایت از حضور در این سمپوزیوم صرف نظر کردم.

جمشید مرادیان مجسمه سازی است که به تبدیل درختان خشکیده به مجسمه شهرت دارد و تاکنون درختان خشکیده بسیاری به دست او تبدیل به مجسمه و اثر هنری شده اند.

دو مجسمه در حیاط دانشگاه امیرکبیر، پنج مجسمه در باغ موزه هنر ایرانی، دو مجسمه در خیابان ولیعصر نزدیک میدان تجریش و ۱۰ مجسمه در کوچه های منطقه درکه از جمله آثار این هنرمند است که زندگی تاره ای را به درختان خشکیده شهر بخشیده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000