نقشی که در «خوشنام» دارم سر سوزنی شبیه «زخم کاری» نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۰
عباس جمشیدی‌فر در گفتگو با صبا:

نقشی که در «خوشنام» دارم سر سوزنی شبیه «زخم کاری» نیست

عباس جمشیدی‌فر بازیگر درباره تفاوت کاراکتر خود در سریال «خوشنام» و کار در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون توضیح داد.

عباس جمشیدی‌فر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که آخرین بار شاهد بازی او در سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان بودیم و درحال حاضر نیز مشغول بازی در سریال تلویزیونی «خوشنام» به تهیه کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره نقش خود در این سریال گفت: کاراکتری که در این سریال بازی می‌کنم با «زخم کاری» سر سوزنی به یکدیگر شبیه نیستند. در «خوشنام» نقش پسری را دارم که در یک خانواده سطح بالا بزرگ شده اما به دلیل برخی هیجانات با افرادی وارد رفاقت می‌شود که درنهایت دست به کار خلاف می‌زنند. به صورت کلی تمام کارهایی که او انجام می‌دهد ادا و نمایش است.

او درباره علت اینکه در این سریال و چنین کاراکتری را بازی کرده است، عنوان کرد: یک دلیل، بحث تفاوت‌هاست. خواسته هر بازیگری بازی در نقش‌های متفاوت است و من نیز چنین کاراکتری را در کارنامه کاری خود کم داشتم.

این بازیگر درباره حال و هوای سریال بیان کرد: نمی‌توان گفت این مجموعه اثری کمدی است چراکه فضایی کاملا اجتماعی دارد اما بنا به اتفاقاتی که در سریال رخ می‌دهد موقعیت‌های طنزی را نیز شاهد هستیم.

بازیگر «خوشنام» درباره تفاوت فعالیت در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون توضیح داد: در حقیقت فضای سریال‌سازی در این دو مدیوم بسیار متفاوت است و با توجه به نوع فعالیت تلویزیون در این سال‌ها و همچنین فعالیت شبکه نمایش خانگی، باید بگویم که پلتفرم‌ها در حوزه ساخت سریال‌ها چندین پله از صدا و سیما جلوترند و این اتفاق نیز به دلیل سیاست‌هایی است که دارند، حال این سیاست‌ها درست است یا غلط بحث دیگریست اما اگر مدیومی به نام رسانه ملی اگر سعی کند توجه بیشتری به علاقه جمعی مردم داشته باشد و فضای بازتری پیدا کند قطعا می‌تواند افتی که در این سال‌ها داشته جبران کند.

او ادامه داد: باید بگویم سینما برای من جایگاه ویژه‌تری دارد و علاقه خاصی به آن دارم چراکه در یک کار سینمایی شما یک فیلمنامه نهایتا ۱۰۰ صفحه‌ای در اختیار دارید و گمراهی‌های حسی کاراکتر در یک پروژه سینمایی کمتر است و آن به دلیل تداوم کار در سینما است.

جمشیدی‌فر در پایان درباره علاقه خود به ایفای نقش به عنوان یک کاراکتر طنز یا جدی گفت: این موضوع برای من تفاوتی ندارد اما به دلیل اینکه شروع کار من در تلویزیون با بازی در سریال‌های کمدی و نقش‌های طنز بوده است و کارگردان‌ها نیز از یک جایی به بعد به بازیگرانی که می‌توانند از پس نقش‌های طنز برآید اعتماد کنند بیشتر پیشنهادهای من بازی به عنوان یک بازیگر کمدی بوده است اما من به شخصه کاراکترهای جدی را بیشتر دوست دارم و زمانی که در تئاتر حضور مستمری داشتم بیشتر نمایش‌هایی که در آن‌ها حضور داشتم جدی بودند. و الان و در این لحظه بازی در قالب یک کاراکتر جدی را ترجیح می‌دهم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است