چیدمانی برای زاگرس و گیاهان و حیوانات و انسان‌های سوخته‌اش | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵

چیدمانی برای زاگرس و گیاهان و حیوانات و انسان‌های سوخته‌اش

نمايشگاه چيدمان و حجم سحر کاوه به نام «مرثيه ای برای زاگرس» با کیوریتوری شمس‌الدین غازی جمعه 7 آبان ماه در گالری سروناز شیراز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه چیدمان و حجم سحر کاوه به نام «مرثیه ای برای زاگرس» با کیوریتوری شمس‌الدین غازی جمعه ۷ آبان ماه در گالری سروناز شیراز افتتاح می‌شود و تا ۱۳ آبان ماه ادامه دارد.

شمس‌الدین غازی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است:

«مرثیه ای برای زاگرس

در هنر معاصر دیگر مرز بین هنر های مختلف برداشته شده و هنر چیدمان یا installation art نقش مهمی در فضای میان هنرهای مختلف ایفا می کند و به نوعی از هنرهای دیگر مانند معماری، عکاسی، نقاشی، ویدیو و صدا و مجسمه سازی و … شکل می گیرد.

آثار در هنر چیدمان می توانند هم در فضاهای داخلی مانند گالری و هم در فضاهای بیرونی مانند فضاهای شهری یا طبیعی نصب و طراحی شوند و بنا به رویکرد هنرمند معاصر گستره وسیعی از اجرا و مفاهیم را در بر می گیرند.

بازی با صورت گرافیکی و مفاهیم کلمات، تضاد بین رنگ های سیاه و سفید، جنسیت و بافت چوب به همراه نوشته های نقش بسته بر پیکره درختان (حروف گرایی) رنگ و بافت برش خورده گوشت و استخوان طبیعت به نوعی یادآور مرثیه ای است که برای زاگرس سروده شده که شاید دیگر اهمیتی نداشته باشد، چون کوه ها و درختان و گیاهان به همراه حیوانات سوختند و در کنار آن ها انسان هایی که عاشق طبیعت بودند نیز سوختند و دیگران که این سوختن برایشان اهمیت نداشت، ترجیح دادند فقط نظاره گر باشند و سکوت کنند.

این چیدمان به زاگرس و گیاهان و حیوانات و انسان های سوخته اش تقدیم می شود.

شمس الدین غازی
پاییز ۱۴۰۰»

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به‌جز شنبه‌ها به نشانی ‏‎شیراز، خیابان قصرالدشت، حد فاصل کوچه ۸۸ و ۹۰ گالری سروناز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است