یک هفته با کیارستمی در موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، یک هفته با کیارستمی از سوی جایزه بین المللی عکس پنج با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران با نمایش شش فیلم درباره عباس کیارستمی برگزار می شود.

مهدی شادیزاده دبیر و موسس جایزه بین المللی عکس پنج از مراسم اختتامیه امسال این جشنواره و همکاری با سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران گفت: در این مراسم برای اولین بار ترکیبی از مستندهای منتخب درباره این کارگردان از روز پنجشنبه ششم آبان ماه در ساعت چهار بعد از ظهر در موزه هنر های معاصر تهران نمایش داده می شود.

او ادامه داد: برای اولین بار فیلم هایی درباره این کارگردان فقید که تا به حال در ایران اکران نشده مانند فیلم یوجی موبارا کاگردان ژاپنی به نام یک هفته با کیارستمی و فیلم محمود بهرازنیا با نام در نزدیکی کیارستمی و فیلم ابراهیم حقیقی به نام در هفتاد سالگی نمایش داده می شود.

دبیر و موسس جایزه بین المللی عکس پنج بیان کرد: این مراسم در آغاز با قطعاتی از موسیقی کلاسیک به نوازندگی صبا صفوی و یاسر جلالوند نوازندگان برجسته ویولا و ویلون آغاز می شود و با سخنرانی هنرمندان ،درباره این کارگردان فقید ایرانی ادامه می یابد. در ادامه فیلم همراه با باد به کارگردانی مهدی شادیزاده و تهیه کنندگی علیرضا شادیزاده نمایش داده می شود که در این فیلم مستند که قبلا در گروه هنر و تجربه نیز به نمایش در آمده است.

او در پایان عنوان کرد: فیلم «عباس کیارستمی و عصای گمشده» از محمودرضا ثانی و «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» به کارگردانی سیف‌الله صمدیان دیگر فیلم هایی است که در برنامه یک هفته با عباس کیارستمی نمایش داده می شود.

کیوریتورهای این مراسم مهدی شادیزاده و علیرضا شادیزاده و مدیر هنری سیمین بایرامی و مدیر اجرایی سارا امیری هستند.

انتهای پیام/