احتیاط! خطر حمله موش‌‌ها و دیگران… | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۵

احتیاط! خطر حمله موش‌‌ها و دیگران…

چاپ دوم کتاب «احتیاط! خطر حمله موش‌ها… و دیگران» اثر سید علی شجاعی از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش صبا، کتاب «احتیاط! خطر حمله موش‌ها… و دیگران» عنوان اثر داستانی سید علی شجاعی است که چاپ دوم آن در ۲۸ صفحه رحلی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

شجاعی که پیش از این با انتشار کتاب‌هایی چون «اگر آدم برفی‌ها آب نشوند…» و «نیم من بوق» توانست نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان خود را به عنوان یک نویسنده صاحب‌سبک در این عرصه معرفی کند؛ در داستان تازه خود به سراغ یک قصه تمثیلی و بسیار قابل تامل برای کودکان و نوجوانان رفته است.

«احتیاط! خطر حمله موش‌ها… و دیگران» به گفته نویسنده دومین کتاب از مجموعه سه‌گانه وی با موضوع «فلسفه برای کودکان» است که سعی دارد مفاهیم فلسفی و عمیق جامعه‌شناختی مدرن را برای مخاطب کودک و نوجوان به زبانی ساده باز بگوید.

او در کتاب تازه خود داستانی هول‌انگیز از حمله موش‌ها به مردمان روستایی را روایت می‌کند. هجومی که مردم را ناچار می‌کند برای دفع حمله موش‌ها از گربه‌ها کمک بگیرند… غافل از اینکه گربه‌ها شریک دزدند و رفیق قافله!

نکته قابل توجه در بیان داستانی شجاعی، ساده‌نویسی او در متن قصه است که نشان از شناخت دقیق وی از مخاطب اثر دارد. در کنار این مساله، نوع استفاده از واژه‌ها و نیز ترکیب‌بندی و اندازه جملات نیز موضوع دیگری است که شجاعی به کمک آنها توانسته اثری بی‌نقص و در عین حال تأثیرگذار پدید آورد.

از طرف دیگر شجاعی در این اثر نائل به خلق یک درام داستانی برای مخاطبان کودک و نوجوان شده است. درامی که قرار نیست در انتهایش پایانی خوش و یا بد به سبک سایر نوشته‌های مألوف داشته باشد. در مقابل، نویسنده در اقدامی متفاوت و عجیب، داستان را در بیانی رئالیستی با پایانی متهورانه باز می‌گذارد.

نکته قابل‌توجه دیگر، تصویرگری‌های آن توسط نازنین عباسی با طراحی گرافیک نرگس زیانی است.

این تصویرگری با استفاده از ایده دست‌های پشت پرده در طول تمام داستان و نیز استفاده از رنگ‌های گرم در نقاشی آن، مکمل داستان متن کتاب شده است.

انتهای یپام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000