ماجرای جایگزینی صداپیشه راوی در «شکرستان» پس از درگذشت مرتضی احمدی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹

ماجرای جایگزینی صداپیشه راوی در «شکرستان» پس از درگذشت مرتضی احمدی

رادیو صبا در برنامه مستند «ماجرا» نقد و بررسی انیمیشن «شكرستان» به گرامیداشت روز جهانی انیمیشن می پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، ۲۸‏‎ ‎اکتبر مصادف با ۷ آبان ماه، روز جهانی انیمیشن نامگذاری شده است. اولین انیمیشن تاریخ در ‏چنین روزی در سال ۱۸۹۲ در پاریس و توسط امیل رینو به نمایش در آمد. این روز از سال ۲۰۰۲ از ‏سوی انجمن بین المللی انیمیشن (آسیفا)، هر سال جشن گرفته می‌شود. ‏

رادیو صبا به همین مناسبت در برنامه مستند «ماجرا» به بررسی دلایل موفقیت و بی بدیل شدن روایت مرتضی احمدی در مجموعه انیمیشنی «شکرستان» می پردازد.

«ماجرا» عنوان یکی از برنامه های جدید رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد.

در این برنامه لیلا علاقه‌مند به عنوان گزارشگر با طرح یک سوال به ماجراجویی می پردازد و گزارشی مستند از علت معروف شدن ماجرا ارایه می کند.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: مستند «ماجرا» در دومین قسمت خودش به مناسبت روز جهانی انیمیشن سراغ معروف ترین پویانمایی ایرانی یعنی شکرستان رفته است.

او افزود: سوژه ماجرا، شخصیت راوی در این مجموعه و اتفاقاتی است که در مسیر جایگزینی صداپیشه راوی بعد از درگذشت مرتضی احمدی افتاده است.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: گزارشگر این مستند به سراغ ایده پرداز اصلی یعنی بابک نظری و کارگردان تیم تولید سری جدید این مجموعه یعنی عباس جلالی و مخاطبان این انیمیشن رفته و به دنبال پاسخ این سوال است که آیا گزینه های پس از زنده یاد مرتضی احمدی در اجرای راوی «شکرستان» موفق بوده اند یا خیر.

«ماجرا» روزهای دوشنبه و پنج شنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه راهی آنتن صبا می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است